آخرین مطالب

خیر کثیری که امام خمینی ( ره ) بنیان نهاد

بنیاد مسکن، نهادی برای کارهای بنیادی اقتصادی

بنیاد مسکن، نهادی برای کارهای بنیادی

  بزرگنمایی:
اگر قصد لیست کردن خدمات جمهوری اسلامی خصوصا به عامه مردم در رده های پائین اقتصادی را داشته باشیم حتما نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ردیف های بالای لیست قرار خواهد گرفت.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)  در فروردین ماه سال 1358 تاسیس گردید و اساسنامه آن در تاریخ هفدهم آذر ماه سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

اگر قصد لیست کردن خدمات جمهوری اسلامی خصوصا به عامه مردم در رده های پائین اقتصادی را داشته باشیم حتما نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ردیف های بالای لیست قرار خواهد گرفت.

در این وجیزه بطور مختصر به پاره ای از خدمات این نهاد انقلابی در استان همدان اشاره می شود و امید داریم هیچگاه به سرنوشت نهادهای انقلابی که با ادغام در دیگر دستگاه های اجرایی از مسیر خود خارج شدند، دچار نشود و مسیر ترقی و تعالی را بپیماید!

مهم‌ترین وظایف این نهاد انقلابی شامل ارائه طرحهای مورد نیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف، انجام پروژه‌های کارشناسی دربارهٔ زمینهای روستایی، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی و  . . . می شود.

اگر قصد لیست کردن خدمات جمهوری اسلامی خصوصا به عامه مردم در رده های پائین اقتصادی را داشته باشیم حتما نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ردیف های بالای لیست قرار خواهد گرفت.

در این وجیزه بطور مختصر به پاره ای از خدمات این نهاد انقلابی در استان همدان اشاره می شود و امید داریم هیچگاه به سرنوشت نهادهای انقلابی که با ادغام در دیگر دستگاه های اجرایی از مسیر خود خارج شدند، دچار نشود و مسیر ترقی و تعالی را بپیماید!

آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خلال بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همدان با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور و در استان همدان، اظهار کرد: از بنیاد مسکن باید به عنوان یکی از پر برکت‌ترین یادگارهای حضرت امام (ره) نام برد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در بازدید از مجموعه 200 واحدی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت توسط بنیاد مسکن، اظهار داشت: مجموعه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت، 200 واحد است و عملیات اجرایی آن اواخر سال گذشته شروع شده و حداکثر تا سال آینده تکمیل خواهد شد؛ موقعیت و کیفیت واحد‌های در دست ساخت توسط بنیاد مسکن مطلوب و مناسب است.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اولین نهاد سازندگی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد، بنیاد مسکن بود، اظهار کرد: در استان همدان تعداد یک هزار و 45 روستا وجود دارد؛ 93 درصد روستاهای استان یعنی 855 روستا، مشمول اجرای طرح هادی شده است که تا کنون در 535 روستای استان بازنگری شده است.

وی با اشاره به اینکه باید سالانه 10 درصد روستاهای استان در افق 10 ساله بازنگری شوند که هر سال بیش از 100 روستا را شامل می‌شود اظهار کرد: در اجرای طرح هادی 855 روستای استان از 918 روستای بالای 20 خانوار، مشمول اجرای طرح هادی شدند که معادل 93 درصد است.

مسعود رضایی با اذعان به اینکه ساخت مسکن برای محرومین، بازسازی مناطق جنگی، تهیه و اجرای طرح هادی، بهسازی مساکن روستایی، توجه به تولید مصالح و ساخت مسکن شهری و روستایی از وظایف بنیاد مسکن می باشد، گفت: نخستین ایده طرح هادی در کشور، در همدان آغاز و خوشبختانه به قانون تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 165هزار و 301 واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد، افزود: 108 هزار مسکن روستایی تاکنون در استان بهسازی و154 هزار و 295 فقره سند مالکیت در این زمینه تاکنون صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه از یک میلیون واحد مسکن در کل کشور 200 هزار واحد روستایی است، بیان کرد: از این تعداد 11 هزار واحد روستایی در استان همدان سهمیه داریم.

رضایی با اشاره به آمار واحدهای مسکونی در حوزه مسکن روستایی گفت: 165 هزار و 301 واحد روستایی وتقریبا 200 هزار خانوار روستایی داریم و حدودا 35 هزار نفر نیازمند ساخت مسکن هستند؛ خوشبختانه توفیقی حاصل شد و از مجموع تعداد واحدهای روستایی 108 هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شدند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان‌هایی مثل رزن و درگزین بیش از 100 درصد مقاوم‌سازی و بهسازی شده اند و 7 درصد هم که فاقد مسکن بودند صاحب مسکن‌ شدند گفت: شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد پایین‌تر از میانگین کشوری مقاوم‌سازی شدند و 107 هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده روستایی کشور در روستای علمدار شهرستان نهاوند با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افتتاح شد.

رضایی افزود: از مجموع 165 هزار و 301 واحد مسکونی روستایی این استان 107 هزار واحد معادل 64 درصد آن مقاوم سازی شده که میانگین کشوری در این زمینه آن 52 درصد است ؛ در شهرستان همدان نیز 12 هزار و 200 واحد از مجموع 23 هزار و 611 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که معادل 52 درصد است؛ از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هزار و 49 واحد مسکن روستایی در این استان احداث و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بنیاد مسکن هم اینک در 487 روستای استان همدان دارای پروژه و فعالیت کاری است که البته خدمات رسانی به 920 روستای بالای 20 خانوار این استان به اشکال مختلف در طول سال انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت و کیفیت ساخت این 200 واحد مطلوب و مناسب است، تصریح کرد: 80 واحد از آن دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

رضایی به پروژه‌های مسکن سازی در شهر همدان اشاره کرد وگفت: پروژه 11 هزار واحد شهرک پرواز، 120 واحدی شهرک بهشتی (با 90 درصد پیشرفت فیزیکی)، 690 واحدی (با 50 درصد پیشرفت فیزیکی) و… درحال ساخت هستند.
#پیشرفت_همدان

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد