آخرین مطالب

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت اقتصادی

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت

  بزرگنمایی:
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت ۹۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت 975 واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 639 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بین اینکه  همزمان با فرارسیدن هفته دولت 975 واحد مسکن روستایی با اعتبار6 هزار و 639 میلیارد ریال در این استان بهره برداری شد افزود: هم اکنون بنیاد مسکن همدان 13 هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد.

مسعود رضایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن همدان  رتبه نخست از نظر تعداد واحدهای احداثی در طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داد ادامه داد: همچنین  بنیاد مسکن استان دارای  رتبه برتر استان در ارائه خدمت در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین شد.

وی اظهار داشت: همزمان با این هفته 119 واحد مسکن روستایی با اعتبار 749 میلیارد ریال در همدان، 178 واحد با اعتبار یک هزار و 246 میلیارد ریال در ملایر، 165 واحد با اعتبار یک هزار و 29 میلیارد ریال در نهاوند و 79 واحد با اعتبار 639 میلیارد ریال در تویسرکان به بهره برداری رسید.

رضایی افزود: همچنین 118 واحد مسکن روستایی در کبودرآهنگ با اعتبار 743 میلیارد ریال، 105 واحد در بهار با اعتبار 735 میلیارد ریال، 43 واحد با اعتبار 225 میلیارد ریال در اسدآباد، 64 واحد با اعتبار 358 میلیارد ریال در رزن، 37 واحد با اعبار 220 میلیارد ریال در درگزین و 64 واحد با اعتبار 358 میلیارد ریال در فامنین به بهره برداری رسید.

رضایی با اشاره به اینکه تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد، بیان کرد: این تعداد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در شهرستان های مختلف اجرا و بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات احداث مسکن روستایی در سال 1384 به میزان 50 میلیون ریال بود که دولت سیزدهم میزان این تسهیلات را به سه میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: همزمان با هفته دولت امسال 74 پروژه عمرانی روستایی و طرح هادی نیز با اعتبار یک هزار و 432 میلیارد ریال در استان بهره برداری شد.

وی ابراز داشت: این پروژه ها شامل 48 کیلومتر زیرسازی جاده، 312 هزار و 836 متر مربع آسفالت، 700 متر مربع اجرای سنگ فرش معابر، 350 متر اجرای دیواره سازی و 17 هزار و 120 متر جدول گذاری است.

رضایی افزود: در پروژه های آسفالت ریزی نزدیک به 45 هزار و 483 تُن قیر استفاده و 782 متر کانال سنگی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان  در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد : پروژه های ساخت 13 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی مسکن شهرستان همدان فعال هستند که از این تعداد 11600 واحد شهری مربوط به شهر همدان و  1400 واحد روستایی شهرستان همدان است.

وی  بیان کرد: پروژه های شهری که بنیاد ساخت هستند و متولی ساخت آنها بنیاد مسکن است شامل: پروژه 10200 واحدی کوی پرواز که فاز اول آن شامل 3500 واحد با پیشرفت فیزیکی 35 درصد، پروژه 690 واحدی شهرک شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی 82 درصد ، پروژه 600 واحدی شهرک شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی5 درصد در حال انجام است  و پروژه 120 واحدی شهرک شهید بهشتی نیز به اتمام رسید و تحویل متقاضیان داده شد.

مسعود رضایی در خصوص وضعیت و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت:طرح ها به دو شیوه بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال انجام است  که در گروه ساخت باید زمین  تامین می شد که اکنون در بیشتر شهرها زمین مورد نظر با همت جهاد کشاورزی و راه شهر سازی  با  بازنگری  طرح شهرها  و تامین اراضی  الحاق شده  تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی  گفت : علاوه بر این پروژه ها ،ساخت 1400 واحد روستایی نیز در روستاهای شهرستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و تاکنون 948 واحد آن به اتمام رسیده و موفق به گرفتن  پایان کار شده اند.

رضایی در خصوص  نوسازی و مقاوم سازی روستاها هم  با اشاره به اینکه مقاوم سازی و نوسازی بخشی از تکلیف نهضت ملی است که  در قالب مسکن روستایی در حال انجام است و تاکنون 68 درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی و نوسازی شده است، ابراز داشت:  از 165 هزار و 301 واحد روستایی تاکنون  113 هزار واحد مقاوم سازی شده است و سال گذشته نیز در این زمینه 10 هزار واحد تکلیف شده بود که 9 هزار و 500 واحد به سیستم بانکی معرفی شده که از این تعداد حدود 7 هزار 500 مورد عقد قرار انجام  شده است.

وی بیان کرد: کبودراهنگ جزء شهرهایی بود که قسمتی از تکلیف باقی مانده بود که خوشبختانه توافقات آن نهایی شد و طی چند روز آینده قطعات مورد نظر تحویل  متقاضیان داده می شود و درشهر لالجین هم به همین شکل است که به زودی قطعات مورد نظر نیز به متقاضیان تحویل خواهد شد.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرهای دیگر همچون قروه درگزین که مشکل تامین زمین رفع و به هر دو نفر یک قطعه به متقاضیان تحویل شد، بیان کرد: در نهاوند طرح گروه ساخت با مشکل شدید در خصوص توپوگرافی منطقه مواجه بود و از طرفی هزینه آماده سازی آن نیز بالا بود اما با هماهنگی و مساعدت ها آماده سازی قطعات متقاضیان  از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است و مردم  هم که پیش بینی شده بود هزینه 100 میلیون تومان را پرداخت کنند  خوشبختانه این مورد از سوی بنیاد مسکن انجام می شود تا در تسریع ساخت به متقاضیان کمک شود و در این خصوص شرکت های خدمات رسان مقدمات از جمله برق و آب  و تاسیس کارگاه انفرادی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه 17.5 هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار اختصاص یافته است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان سه هزار و 848 نفر نامنویسی کردهاند که با پایشهای انجام شده یک هزار و 428 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

رضایی با اشاره به در حال احداث بودن 120 واحد پروژه بنیاد در شهر بهار، گفت: پروژه 17.5 هکتاری گروه ساخت شهرستان بهار هر قطعه به چهار نفر از افراد واجد شرایط برای ساخت واگذار میشود.

 رضایی با اشاره به اینکه تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در شهرستان های مختلف اجرا و بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات احداث مسکن روستایی در سال 1384 به میزان 50 میلیون ریال بود که دولت سیزدهم میزان این تسهیلات را به سه میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با اشاره به معرفی متقاضیان به سیستم بانک های عامل افزود: اکنون مشکل عمده ای که وجود دارد همکاری و تعامل بانک ها به خصوص بانک مسکن است که باید قرارداد متقاضیان را سریعتر منعقد کند تا متقاضیان هم با تامین منابع مالی کار احداث را آغاز کنند.

وی به اقدامات در خصوص سکونت های ناکارآمد و در معرض خطرهم اشاره کرد و افزود: این موضوع در حوزه راه و شهر سازی است و در این مورد تکلیفی برای بنیاد مسکن معین نشده اما بنیاد مسکن به عنوان همکار اعلام آمادگی کرده به شکلی  که در سطح کشور تعدادی از مناطق  شهرهایی چون اهواز، زنجان  و سیستان بلوچستان شناسایی شده اند و بنیاد مسکن در این باره ورود  پیدا کرده  و در این خصوص هم جلسه ای  هم با مدیر این بخش در مرکز  برگزار شد و بنیاد آمادگی خود در استان را  اعلام کرد ومناطق هدف استان  مورد بازدید قرار گرفت و در صورتی که بستر لازم در استان فراهم شود همکاران بنیاد امادگی برنامه ریزی  و اجرای فعالیت دراین  بخش را دارند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در دولت سیزدهم 97 هزار مترمربع به مجموع زیرساخت‌های بهداشتی درمانی استان افزوده شد

هشدار نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد درباره تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود+ اسامی

خالص سازی در تویسرکان به امام جمعه رسید

چه استاندارانی می‌مانند؟ گزینه‌های استانداری چه کسانی خواهند بود؟

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت

جبهه مقاومت تربیت یافتگان مکتب امام راحل و شهدا هستند

ما از بالا به پائین می ترقیم!

جوابیه روابط‌عمومی استانداری همدان به "همدان رکورددار فلاکت در کشور"

اثرگذاری انسولین ایرانی و خارجی یکسان است

بهره برداری از 70 طرح عمرانی با 135 میلیارد تومان هزینه

آقای وزیر! به داد ورزش همدان برسید

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان

ثبت ملی میراث ناملموس نهاوند و تویسرکان

متناسب سازی در «جلوت»، عدالت سوزی در «خلوت»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری همدان

فروشگاه مجازی عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری ویژه هنرمندان استان راه اندازی شد

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی

تردد 77 هزار زائر حسینی از مرز مهران

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است

دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شروع بکار کرد

محله‌های اربعینی را در استان شکل خواهیم داد.

هر کجا وحدت و همدلی هست، بسیج در آنجا حضور دارد

‌میراث پدری، سر درد و ‌ دردسر اصولگراها در انتخابات

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی