آخرین مطالب

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی همدان

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی

  بزرگنمایی:
فرماندار همدان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه همدان گفت: باید با رسانه های بدون شناسنامه مبارزه کرد و این کار ابتدا توسط ارشاد انجام شود و از هویت رسانه ها دفاع کند؛ یکی از علل عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها این است که رسانه را نمی شناسند و به جایگاه و تاثیرگذاری رسانه واقف نیستند، به همین دلیل از نزدیک شدن به رسانه های رسمی واهمه دارند!

فرماندار همدان در نشست هم  اندیشی با اصحاب رسانه همدان گفت: باید با رسانه های بدون شناسنامه مبارزه کرد و این کار ابتدا توسط ارشاد انجام شود و از هویت رسانه ها دفاع کند؛ یکی از علل عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها این است که رسانه را نمی شناسند و به جایگاه و تاثیرگذاری رسانه واقف نیستند، به همین دلیل از نزدیک شدن به رسانه های رسمی واهمه دارند!

فرماندار همدان در نشست هم  اندیشی با اصحاب رسانه همدان که قریب به دو ساعت طول کشید با تبریک هفته خبرنگار و قدردانی از زحمات یکساله اصحاب رسانه استان گفت: کار اهالی رسانه پیام رسانی است و به واقع رسالت سنگینی را بر عهده دارند؛ اگر بین کار خبر و رسانه با عاشورا و اربعین پیوند برقرار کنیم و هر چه از القاب بزرگ برای کار خبر و خبرنگار استفاده کنیم بی راهه نگفته ایم.

وی رسالت رسانه را نجات دادن انسانها از گمراهی و هدایت به راه حق توصیف کرد و افزود: در بیان صحیح و اطلاع رسانی به موقع خبر و تحلیل های آگاهی بخش است که نقش رسانه و خبرنگار تراز انقلاب، اثرگذار، مومن و حق طلب مشخص می شود.

مسلم مخفی با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که به عنوان فرماندار در حال خدمت به مردم همدان هستم اظهار کرد: در این مدت با کمک همکاران تلاش کردم تا فرمانداری در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد تا بتوانیم به نحو صحیح به وظایف ذاتی خود بپردازیم تا موتور محرک توسعه شهرستان شود.

فرماندار همدان با تاکید براینکه برای رسیدن به هدف ساختار جدیدی را ایجاد نکردیم، بیان کرد: نخستین کار فرمانداری که وقت زیادی می گیرد اما معمولا دیده نمی شود مباحث امنیتی و انتظامی است، ضمن اینکه شهر همدان به اندازه کل استان مراسم، راهپیمایی و غیره دارد که باید امنیت آن تامین شود، بر این اساس شورای تامین شهرستان بسیار موفق عمل کرده و تعداد جلسات شورای تامین در این دوره دو تا سه برابر سالهای گذشته است و بحمدالله هیچ حادثه ی امنیتی را در همدان نداشته ایم.

وی در ارتباط با جلسات شوراهای شهرستان اظهار داشت: بر اساس ارزیابی ها شورای آموزش و پرورش شهرستان از شوراهای موفق شهرستان بود که حائز رتبه شد ضمن اینکه شورای ترافیک همدان نیز از شوراهای فعال شهر بوده است. در موضوع ترافیک تا کنون در شهرستان بد و کند عمل شده و اکنون گرفتار مسائل ترافیکی هستیم ضمن اینکه فرمانداری همدان بالاترین نمره را در کشور و استان کسب کرد.

فرماندار همدان در بخش دیگری از صحبت های خود به مراسمات ایام دهه اول ماه محرم اشاره نمود و با بیان اینکه عزاداری ایام محرم در همدان تحلیل رفته و شایسته همدان نیست عنوان کرد: برگزاری عزاداری و اجتماع متمرکز مردم در همدان یک مطالبه عمومی است و مردم دارالمؤمنین همدان انتظار دارند عزاداری متمرکز و منسجم در روز تاسوعا یا عاشورای حسینی در همدان برگزار شود و سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان متولی اصلی این کار باید در این حوزه ورودی موثر داشته باشد.

مخفی تصریح کرد: خانواده‌ها روزهای تاسوعا و عاشورا در مرکز شهرهمدان اجتماع می‌کنند اما دریغ از کمترین برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی مردم در این ایام و استفاده از این فرصت طلایی برای آشنایی و انس بیشتر مردم با اهل‌بیت(ع)! با توجه به اینکه فعالیت و حضور سازمان تبلیغات اسلامی همدان در چند برنامه شاخص باید چشم گیر باشد انتظار می رود در ایام خاص برنامه ریزی دقیق و جامعی را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها داشته باشند.

در طول سال چند نوبت به مناسبت های اعیاد فطر، غدیر، ظهر عاشورا نماز جماعت بطور متمرکز با حضور انبوه مردم در شهر برگزار می گردد، انتظار داریم ستاد اقامه نماز بتواند به نحو شایسته ای این مراسمات را مدیریت نماید که متاسفانه در این زمینه هم کاستی های فراوانی وجود دارد!

فرماندار همدان با اشاره به مرجعیت رسانه های رسمی بیان کرد: مرجعیت رسانه‌های رسمی را نباید از دست بدهیم، متاسفانه می بینیم گاهی کسانی روایت اول را بیان می کنند که رسمی نیستند! بنده شخصا تا کنون با هیچ رسانه زرد و غیر رسمی صحبت و مصاحبه ای نداشته ام چرا که شناسنامه رسانه باید مشخص باشد ضمن اینکه باید از هویت رسانه‌های رسمی دفاع کنیم تا هرج و مرج رسانه‌ای را در جامعه شاهد نباشیم.

مخفی تاکید کرد: باید با رسانه های بدون شناسنامه مبارزه کرد و این کار ابتدا توسط ارشاد انجام شود و از هویت رسانه ها دفاع کند. یکی از علل عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها این است که رسانه ها را نمی شناسند و به جایگاه و تاثیرگذاری رسانه واقف نیستند، به همین دلیل از نزدیک شدن به رسانه های رسمی واهمه دارند!

وی عنوان کرد: به دستگاه قضایی پیشنهاد دادم تا دو هفته یک بار در استان نشست خبری گذاشته و مسائل اجتماعی و رویدادها را طرح کنند تا روایت اول به دست افراد نامشخص نیفتد.

فرماندار همدان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه اقدامی برای موضوع حجاب انجام داده اید؟  با اشاره به اینکه در مورد موازین و فلسفه عفاف و حجاب در آموزش و پرورش خلأ اساسی وجود دارد گفت: دختران ما در دوره متوسطه به سفارش متولیان آموزشی به دنبال تهیه کتب کنکوری هستند تا به اهدافی چون شغل پزشکی و دارای جایگاه ظاهری اجتماعی برسند در صورتی که در مورد مسائل اعتقادی آموزشی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی دچار روزمرگی شده‌اند افزود: در کارگروه مسکن و شهرسازی و صمت مشکل داریم چرا که بعضی از دستگاه های اجرایی مثل صمت و راه و شهرسازی اداره شهرستان ندارند و مدیرکل هم به کارهای شهرستان همدان نمی‌رسد.

مخفی با اشاره به اجرای 30 پروژه بزرگ کارشناسی شده همدان که در صورت اجرا و تکمیل پروژها، همدان را به افق توسعه می‌ رساند، گفت: 350 میلیارد تومان برای 233 پروژه در شهرستان همدان توزیع شد که رقم بزرگی نیست و باید بودجه بیشتری از تهران جذب شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه همدان مرکز استان بوده و در چهارراه غرب کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: تعدادی پروژه محرک در شهرستان داریم که اگر با همت بیشتر ادامه یابد شهرستان در مسیر توسعه شتاب می گیرد و به توقعات به حق جامع عمل پوشانده می شود، بعنوان مثال پیگیری تکمیل ایستگاه راه آهن با بیش از 95 درصد پیشرفت به زودی به نتیجه می رسد، پیگیری چهارخطه شدن مسیرهمدان علیصدر، پیگیری راه آهن همدان به ملایر، ایجاد شهرک صنعتی ضایعات در همدان و غیره از این برنامه‌ها است.

مسلم مخفی در ادامه اظهار کرد: پروژه مسیر گردشگری امامزاده محسن و دریاچه سد اکباتان که ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری شهر است که با 30 درصد پیشرفت و میلیاردها تومان هزینه، رها شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان برای پیشرفت نیاز به پول‌های بزرگ دارد، تصریح کرد: کل اعتبار همدان 350 میلیارد تومان بود که برای  233 پروژه شهرستان تخصیص داده شده است و اگر پول‌های ملی وارد شهرستان نشود نمی‌توان کاری کرد.

مخفی با تأکید بر اینکه راه برگشت گنج‌نامه همدان باید پروژه ملی شود، گفت: مشکلات ترافیکی که در این مسیر وجود دارد در زمان گردشگری و تعطیلات نگران کننده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه در مسائل شهرداری و خدمات شهری مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: واقعاً باید در این حوزه اتفاقی بیفتد، مبلمان شهری همدان مناسب شهری که عنوان تاریخ و تمدن دارد نیست و فرمانداری در کمیته انطباق کمک کردیم شهرداری این کار را انجام دهد.

فرماندار همدان در این نشست در حوزه آسیب‌های اجتماعی مباحثی چون؛ خودکشی، بی توجهی نهادها به موضوع حجاب و فقدان کارفرهنگی در این حوزه، ترافیک و دست اندازهای بدون دلیل، چراغ‌های راهنمایی همیشه فعال و بی هدف در حوزه ترافیک و غیره از سوی نمایندگان رسانه‌ها مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کورس‌های شبانه مصوبات خوبی داشته ایم و تعداد زیادی موتورسیکلت و خودروهای متخلف توقیف شده است.

مخفی درباره نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرهمدان، خاطرنشان کرد: هرجا که پلیس خواسته بود دوربین برای طرح زوج و فرد نصب شده است.

فرماندار همدان تأکید کرد: در ترافیک همدان اتفاقات بزرگی باید بیفتد، چرا که حمل و نقل عمومی در همدان پیر و فرسوده است که اگر پروژه تراموا در شهر انجام شود اتفاق مبارکی است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در دولت سیزدهم 97 هزار مترمربع به مجموع زیرساخت‌های بهداشتی درمانی استان افزوده شد

هشدار نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد درباره تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود+ اسامی

خالص سازی در تویسرکان به امام جمعه رسید

چه استاندارانی می‌مانند؟ گزینه‌های استانداری چه کسانی خواهند بود؟

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت

جبهه مقاومت تربیت یافتگان مکتب امام راحل و شهدا هستند

ما از بالا به پائین می ترقیم!

جوابیه روابط‌عمومی استانداری همدان به "همدان رکورددار فلاکت در کشور"

اثرگذاری انسولین ایرانی و خارجی یکسان است

بهره برداری از 70 طرح عمرانی با 135 میلیارد تومان هزینه

آقای وزیر! به داد ورزش همدان برسید

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان

ثبت ملی میراث ناملموس نهاوند و تویسرکان

متناسب سازی در «جلوت»، عدالت سوزی در «خلوت»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری همدان

فروشگاه مجازی عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری ویژه هنرمندان استان راه اندازی شد

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی

تردد 77 هزار زائر حسینی از مرز مهران

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است

دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شروع بکار کرد

محله‌های اربعینی را در استان شکل خواهیم داد.

هر کجا وحدت و همدلی هست، بسیج در آنجا حضور دارد

‌میراث پدری، سر درد و ‌ دردسر اصولگراها در انتخابات

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی