آخرین مطالب

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند فرهنگی/اجتماعی

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند

  بزرگنمایی:
حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شده بود اظهار کرد: مقام معظم رهبری دو تکلیف جدی رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فکری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب را به عنوان کلان رسالت به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ کردند که باید مدنظر ما باشد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شده بود اظهار کرد: مقام معظم رهبری دو تکلیف جدی رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فکری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب را به عنوان کلان رسالت به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ کردند که باید مدنظر ما باشد.

وی ضرورت رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فکری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب را وظیفه تبلیغات اسلامی دانست و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: تبیین و عرضه‌ فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با نوآوری در ادبیات و روش‌های جذاب و جوان‌پسند بر عهده سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه راهبرد مجموعه برای تحقق این اهداف مردمی‌سازی امور است و همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفت که به طور مثال در توجه به مسجد، بنیاد هدایت شکل گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی بنیاد هدایت در مسجد جمکران که به عنوان الگوی راهبری مسجد در محله مورد توجه استان‌هاست افزود: رویکرد جدیدی نیز در حوزه بانوان شکل گرفته و در قالب معاونت بانوان در سازمان مسائل پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با بیان اینکه امروز هیات‌های مذهبی بانوان ظرفیت خوب و اثرگذاری دارند ادامه داد: در حال حاضر 300 هیات بانوان در استان ثبت شده که خوشبختانه فعال هستند.وی با بیان اینکه در توجه به نوجوان نیز "بنیاد ملی نوجوان" در کشور شکل گرفت اضافه کرد: 170 هیات نوجوان در استان فعال است و امروز به نوجوان به عنوان ظرفیت تمدنی موثر نگاه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان رویکرد اصلی سازمان تلقی می‌شود و هدف این است اقدامات مردمی در این راستا انجام شود افزود: امسال 10 کیلومتر جشن غدیر بدین منظور برگزار شد که بسیار اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه نشاط و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های جدی است و سعی داریم خود مردم اداره‌کننده برنامه‌ها باشند گفت: در راستای توجه به قرآن کریم از سوی سازمان تبلیغات برنامه محفل در شبکه سراسری شکل گرفت و محفل‌های استانی هم برگزار شده که امیدواریم محفل خوب استانی هم در همدان داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با بیان اینکه روابط عمومی تبلیغات اسلامی به عنوان سپهر رسانه تبلیغات ارتقا یافت تا اهداف مد نظر دنبال شود که دیوارنگاره‌های شهر در این راستا بود عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای مهم شکل‌گیری پویش رسانه‌ای "حریفت منم" داوطلب مقابله با اسرائیل و همراهی با مردم غزه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اربعین حسینی یک نهضت جمعی است که اصحاب آخرالزمانی در آن به حرکت سیدالشهدا لبیک می‌گویند گفت: اربعین جریان فناوری خیر در مقابل فناوری سود غرب است و یک لشکرکشی انسانی نیز در این میان شکل گرفته است.مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های پیشران در اربعین محسوب می‌شود که به زائران 18 استان خدمت می‌کند خاطرنشان کرد: محله‌های اربعینی یکی از ایده‌هایی است که در استان شکل گرفته تا پشتیبان موکب‌ها باشند و از طرفی هدف این است کاروان‌های اربعین نیز از محله‌ها باشند.

وی از شکل‌گیری پویش نذر خدمت در اربعین حسینی در استان خبر داد و افزود: دنبال این هستیم هر کس با هر تخصصی پای کار اربعین باشد و به عشق اباعبدالله‌(ع) به مردم محله و شهر خود خدمت برساند.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با اشاره به فعالیت مبلغان تبلیغات اسلامی در موکب‌های اربعین گفت: در حال حاضر 150 موکب رسمی در استان فعال است که عمده آنها نیز در شهر همدان متمرکز شدند؛ در ایام اربعین 132 مبلغ خانم و 109 مبلغ آقا برای روشنگری و رفع شبهات به موکب‌ها اعزام شدند.

وی عنوان کرد: بیش از 2 هزار و 200 هیات مذهبی در استان فعال است که از این بین 170 هیات نوجوانان و 300 هیات بانوان هستند و تعدادی هم ثبت نشده‌اند و در تلاشیم به ثبت برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از پیگیری ثبت هیات تخصصی خبرنگاران همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 100 مداح در استان فعالیت دارند که 470 نفر از آنها مداح خانم هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 خانه قرآنی در استان خاطرنشان کرد: دو سال است برنامه مسجد پایگاه قرآنی را در سطح استان پیگیری می‌کنیم و در این بین برنامه‌هایی را به مساجد محول کردیم که درصددیم تعداد این مساجد را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام غلامی‌روشن از فعالیت یک‌هزار و 583 مسجد در استان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 200 مبلغ در استان داریم که در محرم یک‌هزار و 345 نفر اعزامی داشتیم؛ برخی از آنها به صورت آزاد فعالیت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال کارهای محله‌ای هستیم و در حوزه عفاف و حجاب نگاه همگرا و مثبتی داریم گفت: با دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی به عنوان خادم در اجرای برنامه‌ها ارتباط داریم و نگاه ما در کار فرهنگی قرارگاهی است، یعنی باید در بخش‌های مختلف با ایجاد قرارگاه و هم‌افزایی جمعی کارها انجام شود.مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه سخنانش از اجتماع جاماندگان اربعین در 9 شهرستان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجتماع مردم همدان در روز اربعین در میدان امام(ره) خواهد بود و احتمالا تا امامزاده عبدالله(ع) هم پیاده‌روی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های پیش‌ رو نگاه قرارگاهی خواهیم داشت و نگاه تحول‌گرایانه به حوزه بانوان داریم افزود: در این راستا از 24 شهریورماه، سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) به عنوان مجاهد اسلام تا کنگره خانم دباغ به عنوان بانوی مجاهد انقلاب برنامه‌هایی را در حوزه بانوان طراحی کردیم.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با بیان اینکه 31 مردادماه به عنوان روز مسجد برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در توجه به مسجد نرم‌افزاری است که تولید دانش و توانمندسازی و گفتمان‌سازی را برعهده دارد‌.

وی با بیان اینکه شب شعری در سالروز تولد حضرت رسول اکرم در آرامگاه باباطاهر برگزار خواهد شد در ادامه از رسانه‌های استان خواست نشست‌ها و گعده‌های تخصصی در حوزه شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌های استان شکل دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه سرانه فرهنگ ما در کشور دو درصد از کل بودجه است و این دو درصد هم به سازمان‌های مختلف اختصاص می‌یابد که عدد بالایی نیست افزود: امسال توجه ویژه‌ای به این مهم شد و دو درصد به سه درصد رسید اما معلوم نیست چقدر محقق شود که امیدواریم به گونه‌ای تخصیص یابد تا بتوانیم کارهای اثرگذاری داشته باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در دولت سیزدهم 97 هزار مترمربع به مجموع زیرساخت‌های بهداشتی درمانی استان افزوده شد

هشدار نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد درباره تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود+ اسامی

خالص سازی در تویسرکان به امام جمعه رسید

چه استاندارانی می‌مانند؟ گزینه‌های استانداری چه کسانی خواهند بود؟

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت

جبهه مقاومت تربیت یافتگان مکتب امام راحل و شهدا هستند

ما از بالا به پائین می ترقیم!

جوابیه روابط‌عمومی استانداری همدان به "همدان رکورددار فلاکت در کشور"

اثرگذاری انسولین ایرانی و خارجی یکسان است

بهره برداری از 70 طرح عمرانی با 135 میلیارد تومان هزینه

آقای وزیر! به داد ورزش همدان برسید

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان

ثبت ملی میراث ناملموس نهاوند و تویسرکان

متناسب سازی در «جلوت»، عدالت سوزی در «خلوت»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری همدان

فروشگاه مجازی عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری ویژه هنرمندان استان راه اندازی شد

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی

تردد 77 هزار زائر حسینی از مرز مهران

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است

دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شروع بکار کرد

محله‌های اربعینی را در استان شکل خواهیم داد.

هر کجا وحدت و همدلی هست، بسیج در آنجا حضور دارد

‌میراث پدری، سر درد و ‌ دردسر اصولگراها در انتخابات

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی