آخرین مطالب

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است فرهنگی/اجتماعی

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است

  بزرگنمایی:
حجت الاسلام غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز محله‌های اربعینی را داریم که همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند گفت: در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند.

حجت الاسلام غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز محله‌های اربعینی را داریم که همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند گفت: در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند

حجت الاسلام غلامی روشن مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در جلسه کمیته فرهنگی و آموزش این اداره که با حضور مدیران و نمایندگانی از ارگانها و نهادهای ذیل کمیته فرهنگی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن تقدیر از نهادها و دستگاههای مردمی و فرهنگی در برگزاری برنامههای ایام محرم و عرض ارادت به امام حسین (ع) اظهار کرد:  انشالله که همه در زیر این پرچم خدمتگذار خوبی در این آستان باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان اربعین را فراتر از یک زیارت و کاروان دانست و افزود: به فرموده امام حسن عسگری(ع) اربعین یکی از 5 نشانه مؤمن است و هر چه ما جلوتر می‌رویم و به آثار تمدنی اربعین و ظرفیت‌های آن بیشتر پی می بریم‌.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع)خون خود را در راه اسلام اهدا کرد تا انسان را از حیرت آخر زمان نجات بدهد و تربیت کند افزود: در واقع آنچه که در اربعین اتفاق می‌افتد یک تربیت جمعی حول محور امامت و ولایت است که اتفاق کم نظیری است و ما نمونه‌هایی مانند اربعین را نداریم و این اتفاقی که می‌افتد یک حرکت آخر زمانی و دست جمعی است که این به برکت خون ابا عبد الله الحسین است و آن آتش و گرمی محبت اهل بیت سردی ندارد و روز به روز به تازگی و گرمی آن افزوده می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه اربعین یک چرخه و حرمت خیر است که باید گسترش پیدا کند اظهار کرد: در این راستا هر کس باید به نوبه و توان خود خود را در این راه سهیم کند و در این راستا از سال گذشته محله‌های اربعینی را در کشور داشتیم که بیش از 5 هزار محله اربعینی در کشور در طرح دخیل بودند.

حجت الاسلام غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز محله‌های اربعینی را داریم که همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند گفت: در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح محلات اربعینی هم افزایی و وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد افزود: در استان هدمان نیز این برنامه را داریم و امسال هم با همکاری و عزم جدی سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با عزم جدی نقش خادمی خود را در خدمت رسانی به زائرین اربعین و برگزاری برنامه‌های فرهنگی این ایام به خوبی ایفا کنیم.

حجت الاسلام غلامی روشن با بیان اینکه کمتر کسی است که به جریان تمدنی اربعین پی نبرده باشد تصریح کرد: در ماه رمضان پویش ملی زندگی با آیه‌ها را داشتیم و به خاطر اینکه در جریان تمدنی آخر زمانی قرآن محور کار ماست و بیشتر از هر زمان دیگری باید با قرآن انس بگیریم ایه پویش در ایام اربعین حسینی نیز در اولویت برنامه های قرآنی مواکب بصورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: آیه‌ای که برای اربعین انتخاب شد آیه کریمه» تعاونوا علی البر والتقوی« که اساس ارتباط بین مؤمنین است بوده که عمل به این آیه کریمه رمز موفقیت ما است و دشمن ضد این را می‌خواهد. و در واقع جریان اربعین تقابل جبهه حق و باطل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه اربعین حول محور خیر است و چرخه خیر اساس کار است افزود: در این چرخه خیبر یک عده زائر و یک عده خادم هستند که و باید از ظرفیت خادمی برای خدمت به زائرین بهره گرفت.

وی اربعین را یک احرام و عهد حسینی برشمرد و تصریح کرد: باید و نبایدهای آن مهم است و بخش‌های مختلف دارد و یک بخشی از باید و نبایدهای اربعین باید و نبایدهای فرهنگی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه محور ما لمتم حسین (ع) برای اربعین است و همه باید در مسیر خادمی ایشان گام برداریم یادآور شد: استان همدان به خاطر موقعیت جغرافیایی در مسیر زائرین اربعین قرار گرفته و یک استان ویژه است . توفقیف داریم که میزبان حدود 16 استان که بالغ بر نیمی از استانهای کشور است باشیم.

وی با گریزی به خدمات دهی موکب‌های استان همان در سال‌های گذشته گفت امسال نیز باید خدمات دهی و ظرفیت‌های خدمت به زائران را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه باید آمادگی بهتری برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم افزود: باید مراقب شیطنت‌های دشمن باشیم و با هم افزایی و همفکری بیشتر در مقابل جبهه باطل باستیم.

حجت الاسلام غلامی روشن با اشاره به اینکه امروز مسئله غزه مسئله روز جهان است افزود: در اجتماع اربعین باید گفتمان غزه را جدی گرفت و این اجتماع باید محور و بیانگر مظلومیت غزه باشد.

وی با بیان اینکه شهدای ما سرمایه اسلام بوده که خونشان مسیر اسلام را زنده نگه داشته افزود: این عرصه تمدنی خون می‌خواهد و این خون‌ها است که اسلام را زنده نگه داشته و شهادت اسماعیل هنیه داغ سنگینی بود که مهمان ما را در کشور ما به شهادت رسید و قطعاً خون شهدا ماندگار است و در جبهه حق و باطل باید از ترویج این سرمایه‌ها را به صورت گفتمانی داشته باشیم.

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در دولت سیزدهم 97 هزار مترمربع به مجموع زیرساخت‌های بهداشتی درمانی استان افزوده شد

هشدار نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد درباره تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود+ اسامی

خالص سازی در تویسرکان به امام جمعه رسید

چه استاندارانی می‌مانند؟ گزینه‌های استانداری چه کسانی خواهند بود؟

بهره برداری از 975 واحد مسکن روستایی در هفته دولت

جبهه مقاومت تربیت یافتگان مکتب امام راحل و شهدا هستند

ما از بالا به پائین می ترقیم!

جوابیه روابط‌عمومی استانداری همدان به "همدان رکورددار فلاکت در کشور"

اثرگذاری انسولین ایرانی و خارجی یکسان است

بهره برداری از 70 طرح عمرانی با 135 میلیارد تومان هزینه

آقای وزیر! به داد ورزش همدان برسید

همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان

ثبت ملی میراث ناملموس نهاوند و تویسرکان

متناسب سازی در «جلوت»، عدالت سوزی در «خلوت»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری همدان

فروشگاه مجازی عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری ویژه هنرمندان استان راه اندازی شد

بیان مسائل آشکار و نهان شهرستان همدان با مخفی

تردد 77 هزار زائر حسینی از مرز مهران

پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است

دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شروع بکار کرد

محله‌های اربعینی را در استان شکل خواهیم داد.

هر کجا وحدت و همدلی هست، بسیج در آنجا حضور دارد

‌میراث پدری، سر درد و ‌ دردسر اصولگراها در انتخابات

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی