آخرین مطالب

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری سیاسی

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

  بزرگنمایی:
در دورانی که خیلی هم از امروز دور نیست، عده ای که به حساب خودشان استاد سخن، شوالیه مناظرات و معلم کلام و بیان هستند از بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و هر چه می خواستند می گفتند و هر کاری که دیگران کرده بودند را نیز مصادره به مطلوب کرده و از دورترین نقطه شهر و روستا تا محافل خصوصی و عمومی دولتی و غیر دولتی از آنها به عنوان یکه تاز عرصه سیاسی و سازندگی یاد می شد! اما . . .

در دورانی که خیلی هم از امروز دور نیست، عده ای که به حساب خودشان استاد سخن، شوالیه مناظرات و معلم کلام و بیان هستند از بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و هر چه می خواستند می گفتند و هر کاری که دیگران کرده بودند را نیز مصادره به مطلوب کرده و از دورترین نقطه شهر و روستا تا محافل خصوصی و عمومی دولتی و غیر دولتی از آنها به عنوان یکه تاز عرصه سیاسی و سازندگی یاد می شد! اما . . .

روزگاری، قشرهای مختلف جامعه اعم از بازاری و کارمند و تاجر و بزار و نقاش، اخبار و اطلاعات را از معدود رسانه های موجود و در دسترس مثل تلویزیون و روزنامه های مکتوب دریافت می کردند و اندک آدم هایی که به بنیادهای قدرت و ثروت نزدیکتر بودند، از برخی خبرهای پشت پرده هم مطلع می شدند.

در دورانی که خیلی هم از امروز دور نیست، عده ای که به حساب خودشان استاد سخن، شوالیه مناظرات و معلم کلام و بیان هستند از بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و هر چه می خواستند می گفتند و هر کاری که دیگران کرده بودند را نیز مصادره به مطلوب کرده و از دورترین نقطه شهر و روستا تا محافل خصوصی و عمومی دولتی و غیر دولتی از آنها به عنوان یکه تاز عرصه سیاسی و سازندگی یاد می شد! اما

اما رفته رفته دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات بیشتر شد و سطح آگاهی ها بالا و بالاتر رفت، تا جایی که در فلان جلسه سخنرانی، دیگر همه مستمعین سمعا و طاعتا و زینت المجالس نبوده و به اظهار نظرها واکنش نشان داده و یا اعتراض کردند که مثلا مقایسه ما با یمن و اتیوپی تا کی؟ لابیگری برای انتصابات تا کجا؟ کدام بودجه میلیاردی برای اشتغال؟، کدام طرح کارآمد برای مسکن؟، کو آن راهکار اجرایی برای آب؟، ترافیک چرا حل نشد؟ از نظر شما سطح مدیریت استان قرار است تا کجا تنزل کند؟ این مسئله چرا اینطور است و آن مسئله چرا آنطور شد؟ و و و و  

اما حالا ورق برگشته، فضای مجازی همه را در جریان قرار داده و آمارها و عملکردها در دسترس مردم است، از حضور و غیاب مجلس گرفته و نتیجه چند دهه گذشته، طرح ها و برنامه ها، تا لابی ها و سیاسی بازی ها و زد و بندهای پشت پرده، اعمال نفوذ جدی و علنی در انتصابات تا تخلفات فاحش انتخاباتی با همکاری و همراهی مجریان انتخابات که خودشان باید امانتدار رای مردم باشند.

کار به جایی رسیده که طرفدارهای قدیمی که هیچ، حتی رای اولی ها هم با صراحت و شجاعت می پرسند، این همه سال چه گلی به سر ملک و ملت زده اید که دوباره به سراغ مردم آمده اید!؟ چقدر دروغ!؟ چقدر آمارسازی!؟ چقدر مهره چینی!؟

بر اساس خبرهای رسیده، آش چنان شور شده که رفقای گرمابه و گلستان یکی یکی اعلام برائت کرده و ظاهرا علی مانده و حوضش! گروه ها و تشکل ها و جریان ها حتی تمایلی به اعلام حمایت ندارند و چهره های شاخص سیاسی و اجتماعی دیگر مثل گذشته پا به میدان حمایت از این حضرات نمی گذارند چرا که در صلاحت، سلامت، عدالت و انصاف و ایمان آنها شک کرده و نمی خواهند بیش از این خود را مدیون مردم کنند؛ حتی برخی ائتلاف ها و شوراها که سابقا آبروی خود را برای حمایت از این حضرات گرو می گذاشتند، با هویدا شدن نیات و مشاهده نتیجه اقدامات، در این دوره به دنبال جبران مافات و برگرداندن آبروی از دست رفته و بازسازی اعتبار ترک خورده خود هستند.

این آقایان خوب بدانند و خود را آماده کنند که در این دوره چه با حمایت رفقای گرمابه و گلستانشان پا به مجلس بگذارند یا به همت عالی مردم آگاه و مطالبه گری جوان ها و اقشار جامعه، دوران یکه تازی شان به سر رسیده، هم خودشان و هم گروه ها، جریان ها و اشخاصی که پیدا و پنهان از آنها حمایت کنند مورد سوال و مطالبه قرار خواهند گرفت و جزء به جزء اقداماتشان مورد قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت؛ حامیان خوب بدانند که این دوره، دوره آخر انتخابات نیست و برای فردا و فرداها نیز نیاز به اعتبار و اعتماد عمومی دارند.

آیت الله بهشتی فرمودند: خطر در آنجاست که این مردم به‌جای اینکه در محیط برخوردهای صادقانه قرار بگیرند، در محیط بازی‌های سیاسی قرار بگیرند؛ بنده، بازی‌های سیاسی را بزرگترین خطر برای این انقلاب می‌دانم، اگر این مردم دیدند روزنامه‌های ما عرصه‌ی تاخت‌وتاز بازیگران سیاسی ، بازیگران قلم؛ محافل ما عرصه‌ی بازیگران سیاسی است، بازیگران سخن؛ مقامات و ادارات و موسسات ما جای بازیگران قدرت است، اگر این شد، بنده معتقدم آن‌وقت مردم نا امید و مایوس می‌شوند.

صادق بیاییم و برخورد کنیم با مسایل؛ مردم حاضرند دو نفر بیایند راست و پوست‌کنده و صادقانه با هم حرف‌های کاملا مخالفِ هم بزنند؛ لذت می‌برند، می‌گویند: این جامعه‌ای است که مخالف، راست حرفش را می‌زند، موافق هم راست حرفش را می‌زند؛ اگر می‌بینید من اصرار دارم که نکته‌هایی را باز و پوست‌کنده بگویم؛ چون من دوست دارم مواضع، روشن و پوست‌کنده در برابر مردم گفته شود و این مردم آگاهانه بیندیشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد