آخرین مطالب

نامه سرگشاده تشکل های کارگری به استاندار همدان اقتصادی

نامه سرگشاده تشکل های کارگری به استاندار همدان

  بزرگنمایی:
انتظار می رفت سکاندار مدیریت استان در پاسخ به درخواست تشکلهای کارگری رسمی و قانونی استان و رسیدگی به مشکلاتی از قبیل اختلالات موجود در بحث تشکل های کارگری و کارفرمایی، عدم همترازی اعتبارات هنگفت ایجاد اشتغال با ورودی های تامین اجتماعی، چگونگی مراحل حل اختلاف و بازرسی کار، چرایی افزایش حوادث ناشی از کار، از هم پاشیدگی سیستم اداری، ایجاد زمینه های رانت از اعتبارات و نفوذ جدایی ناپذیر متخلفان اقتصادی در زیر مجموعه مورد نظر، فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تحمیل مدیران اداراتی که با اقشار مختلف کارگری ارتباط دارند و . . . استقبال می کردند و از کمک های مشفقانه و تخصصی تشکل های کارگری در زمینه های تخصصی مختلف بهره بگیرند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

انتظار می رفت سکاندار مدیریت استان در پاسخ به درخواست تشکلهای کارگری رسمی و قانونی استان و رسیدگی به مشکلاتی از قبیل اختلالات موجود در بحث تشکل های کارگری و کارفرمایی، عدم همترازی اعتبارت هنگفت ایجاد اشتغال با ورودی های تامین اجتماعی، چگونگی مراحل حل اختلاف و بازرسی کار، چرایی افزایش حوادث ناشی از کار، از هم پاشیدگی سیستم اداری، ایجاد زمینه های رانت از اعتبارات و نفوذ جدایی ناپذیر متخلفان اقتصادی در زیر مجموعه مورد نظر، فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تحمیل مدیران اداراتی که با اقشار مختلف کارگری ارتباط دارند و . . .  استقبال می کردند و از کمک های مشفقانه و تخصصی تشکل های کارگری در زمینه های تخصصی مختلف بهره بگیرند.

 

پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 صرف‌نظرازهنجارهای دینی، به‌شدت مدیون اندیشه‌های حمایت از قشر کارگر بود؛ کارگران نیز تحت تأثیر رهبری حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره ) نقش عمده‌ای در پیروزی بردیکتاتوری پهلوی بازی کردند. نظام سیاسی برآمده از چنین انقلابی نه تنها به‌ گونه‌ای کاملاً طبیعی مدافع طبقه کارگر بود بلکه به آن وجهه ایدئولوژیک می‌داد.

پس از یک دوره هشت ساله مدیریت انفعالی دولت قبل، انتخاب و روی کارآمدن دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی و گفتمان انقلاب اسلامی موجب شد خیل عظیم بخش کار و تلاش که برگرفته از اقشار کارگری و کارفرمایی هستند و دل در گرو پایندگی و بالندگی تولید دارند درانتظار تحولی عمده، امیدوارانه صبر پیشه کرده و صادقانه توان و پشتیبانی خود را برای توفیق دولت مردمی در این مسیر عرضه کردند تا دیگر شاهد تصمیم گیریهای بدون پشتوانه علمی و منطقی و بدون برنامه نباشیم، تا دیگر نشانه های عملکرد بر اساس حفظ منافع گروهی و لجاجت با گروه دیگر صفحه اذهان را مخدوش نکند، تا کرامت روز افزون سرمایه انسانی از طریق حفظ حقوق و جایگاه جهادگران سنگر تولید میسر شود، تا نگاه به درون و تکیه و اعتماد بر تخصص و تجربه و تعهد مدیران جایگزین هجوم مدیرکان سفارشی و سهمیه ای شود و با بکارگیری این نیروی عظیم، کارگران بعنوان بزرگترین قشر کشوربه جایگاه واقعی خود بازگردند، تا همچون گذشته شاهد نباشیم مدیرکان با نمایش دادن آمارهای کاغذی، بله قربان گویی های ذلیلانه و ایجاد رانت های کلان مالی برای همپالگی ها، برای خود حاشیه امن مدیریتی ایجاد نمایند!

همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند وقتی در سیاست کلان کشور تلاش سیاستگذاران افق روشنی را در پیش رو نمایان می کند اما نتیجه مثبت این تلاش ها بعد از دو سال در سفره مردم مشاهده نمی شود حاکی از آن است که قسمتی از بدنه دولت همراهی و همگامی نمی کنند و این امر باعث شده تا حداقل در سه نوبت رئیس محترم جمهور خطاب به استانداران دستور حذف سریع و فوری مدیران ضعیف را صادر نماید!

 بارها دلسوزان انقلاب و یاران دولت مردمی این نقیصه را به مدیران ارشد دولت در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی متذکر شده اند اما گویی نوعی لجاجت و شاید رعایت خط قرمز سهمیه اصحاب قدرت در چینش مدیران باعث شده تا همچنان در بر همان پاشنه بچرخد!

جای بسی تعجب است که عده ای به نام ایجاد آرامش در جامعه، از نجابت مردم شریف استان همدان سوء استفاده کرده و مدیرانی را در راس بعضی از مسئولیت‌های خطیر قرار داده و حمایت می کنند که نه تنها برای استان کارآمدی ندارند بلکه با بی‌تدبیری خود صدمات غیر قابل جبرانی را بر مردم تحمیل می کنند!؛ مدیرانی که چشم بر تمام ناکارآمدی و زیانباری خود بسته، با سقوط سالانه رتبه کارآمدی و با کمترین اطلاعات از توانمندی پرسنل خود، مجموعه تحت مدیریتشان را فلج کرده اند!

شوربختانه دیده می شود بعضی از حامیان این مدیرکان ناکارآمد در جایگاه اشاعه فرهنگ تکیه زده اند و عملا و تخصصاَ هیچگونه قرابتی با تشکیلات تخصصی مورد حمایت ندارند؛ که اینگونه حمایت های لجوجانه شائبه نگاه رانتی با نام مجعول تسهیل گری را به ذهن می آورد!

جامعه کارگری در دوران دفاع‌مقدس جانانه در مقابل دشمن ایستاد و امروزه نیز در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است، پرچم انقلاب را در جبهه مقابله با دشمن به اهتزاز درآورده و پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است؛ جامعه کارگری با نگاه به شاخص‌های انقلاب بعد از 44 سال توانسته با وجود همه تلاش های دشمنان، چرخ تولید و اقتصاد را در حرکت نگهدارد و مانع توقف آن شود.

در این بین انتظار می رفت سکاندار مدیریت استان در پاسخ به درخواست تشکلهای کارگری رسمی و قانونی استان و رسیدگی به مشکلاتی از قبیل، اختلالات موجود در بحث تشکل های کارگری و کارفرمایی، عدم همترازی اعتبارات هنگفت ایجاد اشتغال با ورودی های تامین اجتماعی، چگونگی مراحل حل اختلاف و بازرسی کار، چرایی افزایش حوادث ناشی از کار، از هم پاشیدگی سیستم اداری، ایجاد زمینه های رانت از اعتبارات و نفوذ جدایی ناپذیر متخلفان اقتصادی در زیر مجموعه مورد نظر، فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تحمیل مدیران اداراتی که با اقشار مختلف کارگری ارتباط دارند و . . .  استقبال می کردند و از کمک های مشفقانه و تخصصی تشکل های کارگری در زمینه های تخصصی مختلف بهره بگیرند، تا اینکه افراد و تشکل های غیر مرتبط و مجعول را به منظور مجیزه گویی از مدیریت ناکارآمد، در روز کارگر به اسم نمایندگان کارگران به مجموعه استانداری قالب و در جایگاه سخنگوی کارگران معرفی نکنند!

امروزه جامعه کارگری استان همدان با استعانت و الهام از رهبری امت، الگو‌پذیری از معارف اسلامی و با تاکید برحفظ حرمت‌ها، وحدت و همبستگی در جامعه، در مقابل فتنه‌ها و خباثت‌های شیاطین و مستکبران داخلی و خارجی ایستاده است و در طلیعه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی به وظایف ذاتی خود می‌پردازد و در کنار جامعه کارفرمایان دلسوز و مدیران انقلابی، در مسیر اعتلای روزافزون فرهنگ تعاون و کار با توجه به روحیه ایثار و شهادت حرکت کرده و اجازه نخواهند داد عده ای اندک با بی‌کفایتی تیشه به ریشه بخش عظیم تولید و اشتغال بزنند و باعث انحراف از مسیر انقلاب شوند.

بی تردید نمایندگان صنفی جامعه کارگری همواره آماده انجام مسئولیت های خود در قالب اصل سه جانبه گرایی برای همکاری و تعامل با استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس در روند ایفای تکالیف قانونی خود خواهند بود اما در جایی که نه تنها مدیریت ارشد استان و اغلب نمایندگان استان بلکه شخص مدیر به ناتوانی خود اذعان دارد و بجای استفاده از توانمندی تشکل های قانونی کارگری و کارفرمایی، صرفا برای خوش خدمتی و حفظ چند روز بیشتر میز غصبی مدیریت، برای تشکل های غیر کارگری در بدنه اداره جایگاه مادی و اجتماعی ایجاد می‌کند حتما جایی برای گفتمان مشترک و هم افزایی و به ثمر رساندن مدیریت بر مبنای گفتمان دولت سیزدهم باقی نخواهد ماند!

مادامی که شاهد تغییر نگاه و انجام اصلاحات کلان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نباشیم، نباید انتظار تغییر و تحول اساسی در نظام حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کارگران داشته باشیم. سیاست‌های غلط مبتنی بر چاپلوسی و تقدیم تمامیت اداره بزرگ و تاثیر گذاری که باید در خدمت تولید و کار باشد به اصحاب قدرت و فشل کردن همه معاونت ها که کاملا قابل اثبات و مناظره است باعث شده تا نظام روابط کارگری- کارفرمایی به ‌گونه‌ای دوقطبی‌سازی شود که انگار این دو بخش سازنده از حیات اقتصادی کشور دشمن یکدیگرند و تا جنگ به نفع یکی از آنها مغلوبه نشود، کار به سامان نمی‌شود!

 مدیریت ناکارآمد و فشل، اکنون تشکل های قانونی بخش کارگری و مطالبات حقه آنها را بار گران بر دوش خود تلقی می‌کند و امکان سیاستگذاری معقول و منطقی نیز در این حوزه بر اساس دلایلی که بیان گردید بنا ندارد از بیراهه ای که در پیش گرفته باز گردد و به همین علت هر چه می‌کند جز به بغرنج‌تر شدن اوضاع نمی‌انجامد.

در یک جامعه مدنی قدرتمند که در برگیرنده فعالیت احزاب متنوع و گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی است نهادهای صنفی کارگری نقش فعالی را در امور صنفی ایفاء می‌کنند و مطالبات صنفی خود را به سطوح بالاتر، یعنی نقد و اعتراضات به ساختارها و هنجارهای درونی آن ارتقاء می‌دهند؛ اما افسوس که مدیران ضعیف و فرمایشی بجای استفاده از بازوان تشکل های تخصصی کارگری و کارفرمایی در صدد ثبت غیر قانونی تشکل های موازی و همچنین جا بازکردن برای تشکل های کاملا غیر مرتبط با وظایف اداره و البته کاملا مرتبط با چسبندگی مدیر به میز هستند!

به صراحت اعلام می کنیم بی توجهی بیش از این به مطالبات تشکل های کارگری و کارفرمایی علاوه بر ایجاد انشقاق و گسست در نیروهای انقلاب و همراهان دولت مردمی در بخش کارگری و کارفرمایی، زمینه های فساد را افزایش می دهد و تاثیرات مخربی بر مدیریت و اقتصاد استان به جای خواهد گذاشت.

در سایه عدالت اسلامی برای تمامی اقشار جامعه، کارگران نیز نظیر سایر آحاد و اقشار ایران اسلامی از حقوق اعتراضی، انتقادی و اظهاری متعدد در قالب آزادی ابراز عقیده و بیان، آزادی تجمعات و تظاهرات، آزادی تشکل‌سازی، فعالیت سندیکایی و آزادی مشارکت سیاسی در قدرت و تظلم‌خواهی و پیگیری مطالبات خود نزد افکار عمومی داخلی و جامعه جهانی و در محاکم داخلی  و خارجی برخوردارند.

تشکل های کارگری و جریان انقلابی وظیفه خود می دانند به کمک مدیران ارشد استان آمده تا در راستای دستور ریاست محترم جمهور و وظیفه ذاتی خود با پاکسازی سریع و بدون وقفه چند مدیر نا کارآمد از سطوح مدیریتی، مدیران جهادی استان را برای رسیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی یاری نمایند و با تمام ناپاکی‌ها و پلشتی‌ها مبارزه کنند.

و من الله التوفیق

 اسامی تشکل ها، کانون ها و انجمن های امضاء کننده نامه:

1.کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان

2. مجمع نمایندگان کارگران استان همدان

3.جامعه اسلامی کارگران استان همدان

4. انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان همدان

5. انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان همدان


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد