آخرین مطالب

نمایندگان مردم همدان در مجلس، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چه گفتند؟ اقتصادی - همدان

نمایندگان مردم همدان در مجلس، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چه گفتند؟

  بزرگنمایی:
#حاجی‌بابایی: مشکل آب ۲۰۰ روستا از بودجه مصوب مجلس و طی قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) حل خواهد شد. با اعتبارات پیش بینی شده مشکل همه قنوات، خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی ما حل شود. #فلاحی: ۷میلیارد تومان اعتبارات در بخش روستایی دیده شده است ۴۰ کیلومتر جاده خاکی روستایی داریم که با اعتبارات استانی حل نخواهد شد و زیبنده استان همدان نیست و باید اعتبارات ملی دید تا جاده‌های خاکی‌ آسفالت شوند.

#حاجی‌بابایی: مشکل آب 200 روستا از بودجه مصوب مجلس و طی قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) حل خواهد شد. با اعتبارات پیش بینی شده مشکل همه قنوات، خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی ما حل شود.

#فلاحی: 7میلیارد تومان اعتبارات در بخش روستایی دیده شده است 40 کیلومتر جاده خاکی روستایی داریم که با اعتبارات استانی حل نخواهد شد و زیبنده استان همدان نیست و باید اعتبارات ملی دید تا جاده‌های خاکی‌ آسفالت شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی:

 🔹دولت موفق شده فروش نفت را به بالای یک میلیون و پانصد بشکه برساند و این موضوع باعث رشد بودجه شده است. امسال 57 هزار و 950 میلیارد تومان سهم 3 درصد است و به شهرستان 64 میلیارد تومان از این ناحیه اضافه شد که رقم خوبی است.

🔹کل بودجه استانی شهرستان 236 میلیارد تومان است که اگر 50 درصد تخصیص بخورد حدود 118 میلیارد تومان می شود . توسعه شهرستان محدود به این اعتبارات نیست و منابع ملی را برای توسعه همدان پیگیری و جذب می کنیم.

 🔹ماده 56 فقط امسال 930 میلیارد با تخصیص 100 درصد اعتبار داریم که شامل 300 میلیارد فاضلاب، 100میلیارد برای جاده مرادبلاغی 130میلیارد برای قنوات و 400 میلیارد برای دانشگاه بوعلی سینا است.

 🔹200 میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی عربلو و 400 میلیارد تومان برای الگوی کشت تخصیص یافت که رقم قابل توجهی است همچنین 950 میلیارد تومان برای علوم پزشکی در نظر گرفته شده و انقلابی در حوزه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

🔹 20 هزار میلیارد تومان به پروژه پتروشیمی ابن سینا و 300 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان اکباتان در دو ماه آینده تزریق می شود .

 🔹سه شهرک جدید به علاوه یک شهرک جدید سلامت در همدان ایجاد می‌شود کارهای بزرگی در حال انجام است که انصافا قابل افتخار است، پروژه‌های بزرگی نیز در حال شکل‌گیری است.

🔹ردیف راه آهن تهران همدان سنندج 400 میلیارد تومان  غیر از سفر هیات دولت پول دارد و تکمیل ایستگاه راه آهن از این محل انجام می شود و راه‌آهن همدان ـ ملایر نیز به زودی به بهره‌برداری می رسد.

 🔹پل ها و تقاطع های همسطح نیاز شهر همدان است و هیچ ربطی به کنار گذر ندارد برای حل مشکل ترافیک باید این طرح ها اجرا شود و برابر اعلام شهرداری تقاطع غیر همسطح مدرس بزودی آغاز می شود و ترافیک بلوار شهید رجایی و ‌میدان مدرس باید حل شود.

 🔹سال 1397 سه پروژه برقی کردن راه‌آهن در مجلس مصوب شد که همدان نیز جزو آنهاست. کار در حوزه راه‌اندازی تراموا آغاز شده است. راه‌اندازی تراموا 70 درصد مشکل ترافیک همدان را حل می‌کند و سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در این حوزه انجام می شود.

 🔹قفل مسکن همدان باز شده است  و با پیگیری هایی که داشتیم تسهیلات مورد نیاز 11 هزار واحد مسکونی شهرک پرواز همدان در اولویت قرار گرفت و کارها در حال انجام است.

 🔹شهرداری 800 هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان معرفی کرده که این مهم در پیشبرد اهداف نهضت ملی مسکن اثرگذار است.

🔹500 هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد دولت اگر موفق عمل کند بتواند 50 هزار پروژه را به سرانجام برساند پس برای توزیع اعتبارات چاره ای جز اولویت سنجی نداریم.

 🔹در کشور مشکلاتی در حوزه اقتصادی داریم که گلایه مردم نیز به حق است و ما هم همراه با همه مردم این مشکلات را فریاد می زنیم اما در استان کارهای بزرگی در حال انجام است تا به یاری خدا به مردم خدمت کنیم.

 🔹مشکل آب 200 روستا از بودجه مصوب مجلس و طی قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) حل خواهد شد. با اعتبارات پیش بینی شده مشکل همه قنوات، خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی ما حل شود.

 🔹دو هفته پیش مجددا 220 میلیارد تومان از سوی وزیر برای مسئله آب همدان واریز شد. بی‌تدبیری در حوزه آب ضربه سنگینی را به همدان زد و پیام مشکل بی‌آبی در همدان سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراری داد.

 🔹امروز فرماندار با تیم قوی فرمانداری شبانه‌روز در محلات مختلف به دنبال حل مشکلات مردم است از برخی مدیران گلایمند هستیم اما برخی مدیران کار انجام می‌دهند اما در مجموع استان رو به جهش است.

🔹فضای کار در همدان آماده است و به وجود تولیدکنندگان استان افتخار می‌کنیم . در خصوص تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه جلسات متعددی برگزار شده تا برای آن راهکارهای جدیدی تعریف شود.

 🔹با شرکتی توافق کردیم که سه هواپیما برای همدان خریداری و شرکتی راه‌اندازی کند، برای شرکت مشترک هواپیماسازی و بازیافت آن هم توافق انجام شده است.

  🔹پنج سال است در این شهر برخی در فضای مجازی مرا تخریب می‌کنند اما وارد این فضاها نمی‌شوم و اولویت من کار برای همدان است تا با همدلی همدان را پرقدرت و شتابان جلو ببریم.

احمد حسین فلاحی :

🔹فرماندار همدان اعتبار خوبی برای مساجد در نظر گرفته است که قدردان هستیم، متأسفانه معمولا پایین‌ترین اعتبارات در حوزه دین و مذهب لحاظ می‌شود که نباید اینطور باشد.

🔹یکی از مشکلات ما خبر غیر واقعی است باید واقعیت‌ها را در جامعه دید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد. قبلا آمارهای اشتباه و غیر واقعی از میزان اشتغال استان ارائه می‌شد که همین موضوع  به استان ضرر و زیان وارد کرده است.

🔹7 میلیارد تومان اعتبارات در بخش روستایی دیده شده است 40 کیلومتر جاده خاکی روستایی داریم که با اعتبارات استانی حل نخواهد شد و زیبنده استان همدان نیست و باید اعتبارات ملی دید تا جاده‌های خاکی‌ آسفالت شوند.

🔹هنوز روستاهای زیادی با جاده خاکی داریم بنابراین امسال از 25 میلیارد تومان 17 میلیارد تومان به روستاها اختصاص دادیم که سال گذشته نیز مشکل 13 روستا را در این حوزه حل کردیم.

🔹در حوزه پایگاه‌های اورژانس قهاوند اعتباراتی دیده شده که باید از فرمانداری  قدردانی کرد. مدرسه کانکسی شهرک مدنی پاشنه آشیل همدان است و در اعتبارات دیده نشده است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

🔹از اعتبارات سفر 130 میلیارد تومان باید برای پروژه کنارگذر داده می‌شد که 50 میلیارد تومان تخصیص یافته است .

🔹در بحث بنکداران چند بار وعده افتتاح این مجموعه داده شده و با معظل ترافیک در بازار مواجهیم پروژه آماده و هزینه شده است و باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

🔹بودجه پنل‌های خورشیدی عشایر نیز بسیار ناچیز است عشایر ما در تامین آب، برق و بحث آموزش مشکل دارند و تولید استان می طلبد به بودجه مورد نیاز این بخش هم بیشتر توجه شود.

🔹همدان یکی از استان‌های قطب کشاورزی در کشور است علوفه قهاوند، گندم، سیب زمینی و سیر و... اما مرکز هواشناسی کشاورزی 15 سال تعطیل است.

🔹ساختمان های حوزه های علمیه نیاز به اعتبار دارد. ساختمان حوزه علمیه فدک مشکلاتی دارد و اعتبارات در نظر گرفته شده برای این حوزه کافی نیست 9 پروژه ناقص در این حوزه وجود دارد‌ و باید برای حل آن اعتبارات تزریق شود.

🔹فرصتی نیست و باید اعتبارات در حوزه نوسازی، قیر روستاها و ... جذب شود . در حوزه آب روستا مشکل داریم و در برخی روستاها مکرر آب قطع می‌شود بنابرای باید مجتمع‌های تامین آب در آنها ایجاد شود.

🔹در حال حاضر یک‌هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل شبکه فرسوده توزیع آب همدان نیاز است که باید در جلسات استان در حوزه تامین اعتبارات پروژه سفر و به ویژه آب تاکید شود.

🔹برای احیای بافت های فرسوده 17 بند حمایتی در قانون دیده شده که صدور دو‌نیم طبقه  پروانه ساختمانی رایگان یکی از آنهاست. بافت فرسوده را نیز در حوزه مشکل مسکن باید دید و 7 هزار نفر برای مسکن پول دادند و نگران هستند که باید مشکل آنها را حل کرد.

🔹مشکل پروژه مسکن 96 واحدی تپه امام گل همچنان ادامه دارد و باید کوتاهی مدیران قبل در خصوص حل مشکل این پروژه مورد سوال قرار گیرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد