آخرین مطالب

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛

منطقه آزاد جهان آباد و ساخت موتور هواپیما عزم جدی مسئولین استان را می طلبد همدان

منطقه آزاد جهان آباد و  ساخت موتور هواپیما عزم جدی مسئولین استان را می طلبد

  بزرگنمایی:
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اقتصاد خرد مشکلات دیده می‌شود که با جذب سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی حل خواهد شد؛ رونق تولید، کنترل تورم و حل مشکلات اشتغال جوانان با ورود بخش خصوصی قابل حل است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اقتصاد خرد مشکلات دیده می‌شود که با جذب سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی حل خواهد شد؛ رونق تولید، کنترل تورم و حل مشکلات اشتغال جوانان با ورود بخش خصوصی قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای جوانان که از نگرانی‌های مهم شمرده می‌شود با جذب سرمایه‌گذار رخ خواهد داد افزود: درسطح کلان در حوزه اقتصادی دستاوردهایی داشتیم همچون پیوستن به شانگهای به نحوی که دولت برخلاف دولت قبل در دیپلماسی خارجی موفق عمل کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اقتصاد خرد مشکلات دیده می‌شود که با جذب سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی حل خواهد شد همچنین رونق تولید، کنترل تورم و حل مشکلات اشتغال جوانان با ورود بخش خصوصی قابل حل است.

وی با اشاره به حل معضل مسکن با ورود سرمایه‌گذاران خارجی گفت: در قبال ساخت مسکن بخشی به دنبال تهاتر نفت هستند ضمن اینکه 10 هزار کیلومتر خط ریلی نیاز داریم که به واسطه شرکت چینی برقرار خواهد شد.

فلاحی در بخش دیگر به پتروشیمی این سینا گریزی زد و متذکر شد: سال‌ها این پروژه معطل مانده بود که یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بودجه اولیه در بانک تجارت واریز شده اما کار انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی نیز در راه‌اندازی پتروشیمی این سینا می‌توانند ورود کنند تصریح کرد: با پیگیری‌ها از 30 تا 90 هزار شغل در منطقه اقتصادی جهان‌آباد ایجاد خواهد شد در حالی که اگر به زودی اقدام نشود امتیاز این منطقه ویژه از دست خواهد رفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار در حوزه مسکن به همدان آمده و اعلام آمادگی کرده که 30 هزار مسکن در همدان ساخته شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار مسکن تعهد استان است که دو درصد پیشرفت داشته و 25 هزار پرونده تکمیل شده در شهرستان همدان موجود است عنوان کرد: اگرچه برخی پرونده ناکامل و برخی جا مانده از ثبت نام هم داریم.

فلاحی با بیان اینکه در کنار ساخت این 30 هزار مسکن قول ساخت بیمارستان یکصد تختخوابی از سوی سرمایه‌گذار به صورت رایگان البته به شرط اعطای زمین داده شده است گفت: یکی از ظرفیت‌های غرب کشور دانشگاه‌های بوعلی، صنعتی و دانشگاه آزاد است همچنین هشت دانشگاه فنی و حرفه‌ای که آموزش مهارتی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه از همین رو یک شرکت «های تک» به همدان آوردیم از مجموعه تحقیقاتی تا تحول در علم و صنعت در استان رخ دهد ادامه داد: این شرکت 500 نیرو در همدان را رایگان آموزش می‌داد به طوری که با استفاده از تجهیزات اساتید و دانشگاه‌ها تحول صورت گیرد اما زمین لازم برای سوله داخل شهر ارائه نشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام بعدی که برای توسعه استان پیگیری شده ایجاد خط سریع‌السیر از فرودگاه امام خمینی به همدان است البته که ایستگاه همدان و فامنین نیز تکمیل نشده همچنین خط اتصال همدان- سنندج کامل نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: فرودگاه همدان با 85 پرسنل و ماهی یک‌میلیارد هزینه تعطیل است اگرچه با پیگیری‌های صورت گرفته  موفق شدیم پرواز حجاج همدانی و کردستانی را برقرار کنیم.

فلاحی با اشاره به اینکه ایجاد توسعه استان در گرو فعال‌سازی فرودگاه است که قول‌های مساعدی برای برقراری پرواز عتبات، مشهد، کیش و عسلویه به علت حضور جوانان شاغل در این مناطق داده شده است افزود: کارخانه بازیافت هواپیما نیز با حمایت وزارت دفاع در دستور کار است که باید با جدیت پیگیری شود در غیر این صورت از دست خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه بازیافت هواپیما از جهات گوناگون برای استان فایده دارد از جمله ارتقای سطوح علمی و مباحثی چون آموزش اضافه کرد: برای حل مشکل خودرو دو پیشنهاد ارائه شده، مورد اول  واردات خودرو است که با شرکتی رایزنی صورت گرفته و مورد دوم تولید خودرو به واسطه شرکت میتسوبیشی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر متذکر شد: در انتصابات دخالتی ندارم؛ پیشنهاد داده شده اما دخالت و اصرار نه؛ البته که در عزل مدیران ناکارآمد ورود می‌کنم.

وی تصریح کرد: در استان هیچ جا به جایی با هماهنگی ما صورت نمی‌گیرد اگرچه در سال انتخابات هستیم نگرانی از بابت جا به جایی‌ها ایجاد می‌شود.

فلاحی در باره انتصاب شهردار همدان نیز گفت: در انتصاب شهردار دخالت نداشتم، تنها وقت ملاقات با وزیر را برای اعضای شورای شهر هماهنگ کردم و به سبک دیگر جلسات در جلسه حضور پیدا کردم و در آخر کار فردای این جلسه همگانی حکم شهردار همدان آمد.

وی در خصوص آمار بیکاری همدان تاکید کرد: آمار بیکاری باید به واسطه برنامه و بودجه، اداره کار و تامین اجتماعی ارائه شود که در برهه‌ای 6 درصد اعلام شد اما برخی 17 درصد تخمین زدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع تا آمار دقیق بیکاری در دسترس نباشد میزان نیاز شرکت‌های تولیدی به نیروی کار نیز در دسترس نخواهد بود ادامه داد: اگرچه برخی از افراد جویای کار در بعضی از مجموعه‌های تولیدی مشغول به کار نمی‌شوند که در پی این مهم درخواست ورود کارگر خارجی به استان داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که میزان افزایش تولید با حضور کارگران خارجی برآورد نشود مجوز داده نمی‌شود.

فلاحی در قسمت دیگر تصریح کرد: بیش از 300 میلیارد تومان بودجه در استان هست اما دنبال پول می‌گردیم، سال مالی دولت دو ماه تمدید شده یعنی تا اول مهر فرصت هست این مبلغ هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه این پول باید به زودی تعیین تکلیف شود؛ اما چرا پروژه دست گرفته نمی‌شود افزود: در حوزه مطالبه‌گری همچون نهضت ملی قرار بود از ابتدا زمین‌های دولتی اختصاص پیدا کند چرا این امر انجام نشد؟ چرا از زمین 140 هکتاری باغ میوه تنها 90 هکتار اختصاص داده شد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: چرا این واگذاری یک سال و نیم به داراز کشید؟ 50 هکتار دیگر چه می‌شود؟

وی ادامه داد: ایستگاه راه‌آهن همدان نیازمند 12 میلیارد تومان بودجه بود چرا پیگیری نشده است؟ کنارگذر غربی نیز با 20 میلیارد تومان تکمیل می‌شد در حالی که امروز بالغ بر 600 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

فلاحی گفت: راه‌اندازی ایستگاه راه آهن از دیگر مطالبات است چرا پیگیری نشده؟ البته برخی از آقایان به دنبال انتقال ایستگاه  به داخل شهر و در مجاورت ترمینال اتوبوس هستند که این اتفاق برخلاف پدافند غیرعامل است و کارشناسی شده نیست.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها زبان گویای مردم باشند و این مطالبات را پیگیری کنند اضافه کرد: در خصوص بافت فرسوده و مشوق‌های ارائه شده از سوی وزارتخانه اطلاع‌رسانی نشده؛ در حالی که با احتساب ساخت و ساز در بافت فرسوده بخشی از نیاز مسکن همدان تامین می‌شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه تشویق‌های 19گانه مصوبه شده در بافت فرسوده به عموم مردم اطلاع‌رسانی نشده تا انبوه‌سازان و مردم پای کار تولید مسکن باشند.

وی در قسمت دیگر گریزی به موضوع آب همدان و پروژه آب پایدار زد و گفت: بر اساس تعریف پروژه آب پایدار باید 9 شهر و 160 روستا از آب سد تالوار منتفع می‌شدند.

فلاحی با تاکید بر اینکه امروز فامنین در آستانه قطعی آب است؛ کبودراهنگ و بهار و روستاهای اطراف مشکل آب وجود دارد متذکر شد: بنا بود در عرض دو ماه 600 لیتر آب بر ثانیه وارد مدار شود اما امروز به گفته مسوولان 500 لیتر بر ثانیه آب از تالوار وارد مدار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 800 میلیارد تومان بودجه نیاز تا مشکل آب همدان رفع شود ولی متاسفانه اعلام کردند بحران رفع شده بنابراین همدان از ردیف بودجه بحران آب حذف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با وجود مشکل آب در روستاها همچنین همدان باید به فکر منابع جدیدی باشیم.

وی در بخش دیگر در پاسخ به سوال خبرنگار به تشریح میزان حقوق دریافتی پرداخت و افزود: بنده استادیار دانشگاه با پایه 14 هستم اما از دانشگاه حقوق نمی‌گیرم و از مجلس دریافتی دارم.

فلاحی با اشاره به اینکه حکم کارگزینی بنده در مجلس 20 میلیون تومان است ناگفته نماند هزینه دفتر و ایاب و ذهاب، نیروهای همراه و محافظ در حکمی جدا واریز می‌شود اما به حساب نمایندگان گذاشته می‌شود در ادامه تاکید کرد: کاری به کلنگ و قیچی ندارم بلکه به دنبال کار مردم هستم، در مورد جهانی شدن هگمتانه هم پای کار بودم از رصد بازار تا پیگیری مشکلات بازاریان.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی و دلیل عقب‌ماندگی ما چابلوسی است و این درد بی‌درمان استان است گریزی به مشکلات حوزه برق زد و گفت: آیا مسوولان می‌دانند وضعیت برق چگونه است؟ دو پست برق همدان سال‌ها ساخته نشده و رها شده و بودجه‌ای معادل 900 میلیارد تومان نیاز دارد تا راه‌اندازی شود؛ یا سال‌های قبل تجهیزات برق خریداری شده در انبار رها شده و پیگیری نشده است.

فلاحی تصریح کرد: چرا باید هفته‌ای یکبار برق صنایع قطع شود؟ این اقدامات جا مانده آقایان است که بنده پیگیری می‌کنم.

وی در بخش بعدی یادآور شد: تعامل به چه معناست؟ یعنی اینکه بنده سرمایه‌گذار به استان دعوت کنم اما مسوولان ارشد حضور پیدا نکنند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه با مدیران تعامل داشتیم اظهار کرد: به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم، در مراسم هیات اندیشه ورز استان شرکت نکردم چون این هیات بیش از 10 مورد دروغ به بنده بسته که هر کدام قابلیت پیگیری دارد ضمن اینکه نماینده همتراز وزیر است و جایگاه حقوقی خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه به نظرم بهترین مناظره جلسه با خبرنگاران است چراکه از عملکرد بنده دفاع می‌شود و از سوی دیگر این عملکرد به نقد کشیده می‌شود گفت: از همین جا اعلام می‌کنم به شرط حیات از همدان کاندیدا خواهم شد.

فلاحی در پاسخ به سوال دیگر خاطرنشان کرد: بنده هنوز مستاجرم و شرایط مستاجران را درک می‌کنم از همین رو در حوزه وضع قوانین اقداماتی انجام شده همچون مالیات بر خانه‌های خالی؛ جهش تولید مسکن و ساماندهی اجاره بها اما موضوع اجاره بها در همدان رهاشدگی است.

وی بیان کرد: در مجموع مسکن همدان دچار افسارگسیختگی است که حل این مشکل همت دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی را می‌طلبد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش پایانی متذکر شد: کارخانه کیوان با سرمایه گذار خصوصی که 24 شرکت دارد بارها به تعدد پیگیری شده و در نهایت به علت اشتغالزایی بالا پیشنهاداتی در خصوص تملک این واحد صنعتی توسط تامین اجتماعی و یا سازمان امور مالیاتی داده شده چراکه سرمایه‌گذار این واحد جزو بدهکاران این دومجموعه است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد