آخرین مطالب

کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد:

سیاسی‌کاری و جناحی شدن آفت شوراهای اسلامی شهرها همدان - فرهنگی/اجتماعی

سیاسی‌کاری و جناحی شدن آفت شوراهای اسلامی شهرها

  بزرگنمایی:
کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید از فضای سیاسی‌کاری و جناحی شدن پرهیز کند، تصریح کرد: این معضل آفت اصلی شورا است، زیرا موجب می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها براساس منفعت جناح خاص کار شود و نه منافع مردم شهر.

کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید از فضای سیاسی‌کاری و جناحی شدن پرهیز کند، تصریح کرد: این معضل آفت اصلی شورا است، زیرا موجب می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها براساس منفعت جناح خاص کار شود و نه منافع مردم شهر.

یکی از ثمرات بزرگ انقلاب شکوهمند ایران شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که توسط رأی مردم تعیین می‌شود. با انتخاب شوراها و اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر روند آزاد تبادل دانش، بینش، نظارت و آرای مردم، گامی مهم در واگذاری امور به سازمان‌های محلی برداشته شد. شوراهای شهری و روستایی تبلور حضور مردم، دیدگاه‌ها، افکار، خواسته‌ها، نیازها و تمایل مردم به حضور در صحنه‌ برنامه‌ریزی مدیریت شهری است.

حال با نزدیک شدن به انتخابات دور ششم شوراهای اسلامی شهر، بر آن شدیم با کاندیداهای این دوره گفت‌وگویی داشته باشیم تا از نقطه‌نظرات و برنامه‌های آن‌ها اطلاع یابیم. یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر همدان، سعید نظری دارای دکترای تخصصی طب سنتی است. ازجمله سوابق شغلی و اجرایی وی می‌توان به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان، رئیس بیمارستان شهید مطهری و معاون پژوهشی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اشاره کرد. نظری درحال حاضر رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی و رئیس مجمع بسیجیان همدان است. در ادامه قسمتی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم:

سعید نظری ضمن اشاره به اینکه سال‌های متمادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته است، اظهار کرد: مدت‌ها در حوزه مربوط به مسائل خانوادگی و اجتماعی به‌خصوص مباحث مربوط به اعتیاد، درمان و پیشگیری از آن فعالیت داشته‌ و برای رفع این مشکلات در حد توان تلاش کرده‌ام.

وی نخستین حضور خود در عرصه سیاسی اجتماعی را حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در 12 سالگی عنوان کرد و افزود: از آن زمان تاکنون به‌عنوان شهروندی که نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نیست، در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و انقلابی حضور یافته‌ام.

نظری ضمن ابراز اینکه عمیقاً به امکانات و ظرفیت کشور باور دارم، گفت: عقیده دارم حضور افراد انقلابی و جهادی در حوزه مدیریت شهری بسیار کارگشا است.

وی ضمن تأکید بر اینکه اگر اعضای شورای اسلامی شهر پاک‌دست، انقلابی و متخصص باشند متناظر با خود شهردار پاک‌دست و انقلابی نیز انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: شهرداری بازوی اجرایی شورای اسلامی شهر است.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان ضمن معرفی برنامه‌های خود در دو حوزه اصلی، مطرح کرد: حوزه نخست مربوط به خدمات شهری است که در این حوزه به بهداشت و محیط‌زیست پرداخته خواهد شد.

نظری در ادامه با اشاره به اینکه تا قبل از همه‌گیری کرونا از کشورهای مجاور پذیرش بیمار بین‌الملل داشتیم، ابراز کرد: متأسفانه به‌جای اینکه شهرداری و درنتیجه مردم از این مسئله سود ببرند، سود آن به جیب دلالان می‌رفت.

وی افزود: خوشبختانه به نحو بسیار خوبی زیرساخت‌های توریست‌درمانی در شهر فراهم شده است و اگر توریست‌درمانی سازمان‌دهی شود، می‌تواند ارزآوری بسیار خوبی برای شهر داشته باشد.

نظری حوزه دوم برنامه خود را حمل‌ونقل و ترافیک معرفی کرد و گفت: در همدان به‌خاطر بافت شهری مشکلاتی در این حوزه داریم که استفاده از وسایل پیشرفته حمل‌ونقل عمومی را در سطح شهر با مشکل مواجه کرده است؛ مطالعه‌ای صورت گرفته است تا در خیابان‌های عریض شهر قطار شهری استفاده شود، ردیف بودجه درنظر گرفته‌ شده و پیگیری‌ها نیز انجام شده است.

وی با اشاره به آنکه تحقق این برنامه موجب کاهش بار ترافیک شهری می‌شود، افزود: قابلیت اجرایی این برنامه باید دقیق بررسی شود و درصورت عدم وجود مشکل به نحو احسن عملیاتی شود.

نظری ضمن اشاره به اینکه در حوزه محیط‌زیست، پسماند و زباله نیز برنامه دارد، مطرح کرد: زباله طلای کثیف بوده و لازم است درصد بازیافت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زباله‌گردانی که در سطح شهر حضور دارند شهروندانی هستند که به‌خاطر نیاز مالی به این کار روی آورده‌اند، عنوان کرد: مدیریت صحیح و سامان‌دهی حوزه پسماند و بازیافت می‌تواند موجب به‌کارگیری این افراد شود تا با سامان‌دهی، خطراتی که سلامت این افراد را تهدید می‌‌کند، کمتر شده و یا از بین بروند.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به برنامه خود در حوزه اجتماعی و عضویتش در ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: 150 برنامه رادیویی در طول سه سال در رادیو همدان با موضوع پیشگیری از اعتیاد اجرا کردم.

نظری با ابراز تأسف از اینکه سن اعتیاد به 13 سالگی کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی افراط و تفریط خانواده‌ها در این زمینه است. لازم بوده با آموزش صحیح با این معضل مبارزه کرد؛ خوشبختانه زیرساخت‌های بسیار خوب و اساتید فرهیخته در زمینه اجتماعی در سطح شهر وجود دارند و با بسیج تمام امکانات می‌توان موجب تسریع در امر پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن شد.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان ضمن بیان آنکه فرهنگ در همه ابعاد آن روح کالبد شهر است، افزود: هرچند تا به امروز از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما نیاز بوده بیش از این به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی توجه شود.

نظری ضمن تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید از سیاسی و جناحی شدن پرهیز کند، تصریح کرد: این معضل آفت اصلی شورا است، زیرا موجب می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها براساس منفعت جناح خاص کار شود و نه منافع مردم شهر.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان در دوره اول و دوم بسیار موفق بود، اظهار کرد: دلیل موفقیت شورای آن دوره عدم ورود به مسائل سیاسی و جناحی و خدمت‌گزاری صرف اعضا بود.

نظری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قطعاً انتخاب شهرداری در تراز شهر همدان است، تصریح کرد: می‌بایست شهرداری پاک‌دست و باتقوا انتخاب شود و هم‌سو با شورای اسلامی شهر باشد تا برنامه‌ها و مصوبات با هماهنگی کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در قانون در رابطه با اختیارات شورای اسلامی شهر نقص‌هایی وجود دارد، گفت: در مواردی که سازمان یا اداره‌ای هماهنگی لازم را به‌عمل نمی‌آورد، لازم است عضوی از شورا با دستگاه مربوطه مذاکره کند و با طرح برنامه به‌صورت عملیاتی آن‌ها را در رابطه با مفید بودن طرح مجاب کند.

کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان در پایان با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: در کنار انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهرها هم بسیار مهم است، آرزومندم مردم با تحقیق کامل پیرامون کاندیداها افراد پاک‌دست، با تقوا و باسابقه اجرایی مفید را انتخاب کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد