آخرین مطالب

باز هم کلی گویی ، باز هم اطلاعات غلط

آقای معاون ! لطفا صادقانه ، آدرس غلط ندهید اقتصادی - همدان

آقای معاون ! لطفا صادقانه ، آدرس غلط ندهید

  بزرگنمایی:
پورمجاهد با بیان اینکه به گفته مدیرعامل پتروشیمی همدان ۲۸۰ نفر مشغول به کارند گفت : اگرچه در شرایطی نیستم که اظهار نظر کنم اما می‌توانم صادقانه بگویم که عمده نیروهای به‌کارگیری شده در این مرکز بومی هستند ؛ ممکن است از استان‌های هم‌جوار نیز افرادی باشند اما تعداد آنها اندک است.

در هفته های گذشته مصاحبه رییس سازمان صمت استان در ارتباط با شاغلین در پتروشیمی هگمتانه همدان باعث حاشیه هایی شد که بیشتر حول محور کلمات نامناسب متین در ارتباط با مردم بود اما آنچه مغفول ماند و باید بیشتر به آن پرداخته می شد مسئله اشتغال کارکنان غیر بومی بود که متین تعداد آنها را اندک میدانست و تاکید داشت که از استان لرستان هیچکس در پتروشیمی اشتغال ندارد !

به دنبال آمار ضد و نقیض در این رابطه ، برخی رسانه ها و تشکل های کارگری عکس العمل هایی داشتند که از جمله آنها ، سعید کوچعلی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور بود که با صدور بیانیه و مصاحبه با رسانه ها به اشتغال گسترده نیروهای غیربومی در مجتمع پتروشیمی هگمتانه همدان واکنش نشان داد .

در این بین اما معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گویا باز در تور اطلاعات و آمار غلط داده شده افتاد و مثل زمانی که اغلب رسانه ها و اقشار مختلف مطالبه گر استان به آمار اشتغال اشکال جدی وارد میکردند و معتقد بودند بسیاری از کارگاه های تولیدی تبدیل به تالارهای پذیرایی شده ، وی با اتکا به آمارها و گزارشات غلط دستگاه های اجرایی براین آمارها تاکید میکرد تا اینکه فیلم ها وگزارش های مستند از تالارها و اصلاح سایت مرکز آمار ، ادعای رسانه ها و گروه های مطالبه گر را تایید کردند ؛ هر چند که آمارهای کاغذی خسارت زیان بار خود را بر بودجه اشتغال استان گذاشت !

پورمجاهد در گفت‌وگو با تسنیم همدان مسئله به‌کار‌گیری نیروی کار غیربومی در پتروشیمی همدان را رد کرده و اظهار داشت: عمده نیروهای به کار گرفته‌شده در این مرکز بومی استان هستند.

وی بابیان اینکه به گفته مدیرعامل پتروشیمی همدان 280 نفر مشغول به کارند افزود: اگرچه در شرایطی نیستم که اظهارنظر کنم اما می‌توانم صادقانه بگویم که عمده نیروهای به‌کارگیری شده در این مرکز بومی هستند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان بیان کرد: پیش از افتتاح مرکز برای نصب دستگاه‌ها که امری تخصصی است برخی از عوامل از دیگر نقاط کشور بودند اما امروز عمده نیروها بومی هستند هرچند ممکن است از استان‌های هم‌جوار نیز افرادی باشند اما تعداد آنها اندک است.

ظاهر پورمجاهد تصریح کرد: ساختار به‌کارگیری نیروها به‌گونه‌ای نیست که بشود با توصیه کسی را مشغول به کارکرد چراکه افراد متقاضی کار در پتروشیمی فرم پرکرده، دوره‌های تخصصی سپری کرده و به‌گونه‌ای نیست که هرکسی بتواند مشغول به کار شود.

وی درباره نحوه شفاف‌سازی وضعیت افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند گفت: نهادهایی مانند اداره کار، تأمین اجتماعی و غیره که لیست افراد را در دست دارند می‌توانند لیست افراد را منتشر کنند.

از جناب پور مجاهد با آنکه مسیر به دست آوردن لیست افراد شاغل و شفاف سازی را به درستی می داند انتظار نمی رود با بسنده کردن به یک جمله کلی « در شرایطی نیستم که اظهارنظر کنم اما می‌توانم صادقانه بگویم که عمده نیروهای به‌کارگیری شده در این مرکز بومی هستند » موضوع را از سر باز کند ! اتفاقا شما بعنوان مقام ارشد در پست  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در جایگاهی هستید که باید به مسائل اقتصادی استان اشراف داشته باشید تا با اتکا به آمارهای نا درست باعث تحمیل موضع گیری های نا درست نشوید !

بر اساس شواهد موجود برخلاف ادعای رییس سازمان سمت ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیر امور اداری پتروشیمی هگمتانه ، قریب به یک سوم کارکنان پتروشیمی هگمتانه غیر بومی هستند و اتفاقا همانطور که بسیاری از نیروهای بومی در کارهای غیر تخصصی اشتغال دارند ، تعدادی از نیروهای غیر بومی نیز به کارهای غیر تخصصی اشتغال دارند !

با انتشار مسئله به‌کارگیری نیروهای غیربومی در پتروشیمی همدان که با اعتراض بسیاری از گروه‌های مردمی و نخبگان همراه بود هومان رشیدی مدیر امور اداری پتروشیمی هگمتانه با انتشار جوابیه‌ای به این مسئله واکنش نشان داد. در این جوابیه آمده است:

متأسفانه این روزها نشر اخبار نادرست از سوی رسانه‌ها و کانال‌های مجازی، حاشیه‌هایی را بر فرآیند مدیریت شرکت پتروشیمی هگمتانه تحمیل کرده است. مدیریت ارشد این مجموعه به‌جای تمرکز بر تأمین مواد اولیه و بهبود فرآیند تولید درگیر برخی مسائل دور از واقع می‌گردد که همگی ناشی از یک ذهنیت غلط و برداشت‌های خلاف واقع است.

در حال حاضر بالغ‌بر 240 نفر به‌صورت مستقیم و نزدیک به پنجاه نفر در قالب‌های دیگر در شرکت پتروشیمی هگمتانه اشتغال دارند که بالغ‌بر 90 درصد از این تعداد از نیروهای استان همدان و نزدیک به شصت درصد آن از شهر همدان هستند. بیش از نیمی از نیروهای غیربومی استان (که البته همگی متعلق به جغرافیایی به نام ایران هستند ) افرادی با سوابق کاری بیش از 15سال می‌باشند که همگی سوابق و تجربیات فراوانی درزمینهٔ کار درکارخانه‌های مختلف به ‌خصوص پتروشیمی را داشته‌اند.

متأسفانه این‌گونه بزرگ‌نمایی‌های دور از واقع شرایط بسیار ناراحت‌کننده‌ای برای محیط کاری همکاران من فراهم آورده است. امیدوارم با جستجوی واقعیات و نشر این مطلب گامی مهم در راستای شفاف‌سازی برداشته شود.

با یک حساب سرانگشتی بر اساس آمار مدیر امور اداری پتروشیمی هگمتانه اگر تعداد کل پرسنل را 290 نفر در نظر بگیریم و بپذیریم که 90 درصد کارکنان بومی هستند ، در نتیجه باید حداکثر 30 نفر نیروی غیر بومی در شرکت اشتغال داشته باشند ، در صورتی که واقعیت حداقل سه برابر آن را حکایت می نماید !  

مدیر امور اداری پتروشیمی هگمتانه خوب بود به جای دادن آدرس غلط و متهم کردن اصحاب رسانه و تشکل های کارگری به بزرگنمایی و انتشار اخبار غلط ، صادقانه اعلام میکردند با توجه به خصوصی بودن بسیاری از سهام شرکت ، مدیریت شرکت در چگونگی جذب نیرو صرف و صلاح شرکت را در نظر گرفته اند !

البته در این میان از نماینده ای که قبل از افتتاح شرکت ، گزارش مبسوطی از چگونگی پیگیری های مجدانه ، راه اندازی شرکت و زمینه اشتغال جوانان استان می دهد اما در رابطه با اشتغال افراد غیر بومی سکوت پیشه می نماید انتظار خاصی نیست ! 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد