آخرین مطالب

نظری برمجموعه موقوفات مرحوم سید عباس همراهیان فرهنگی/اجتماعی

نظری برمجموعه موقوفات مرحوم سید عباس همراهیان

  بزرگنمایی:
مدیرعامل موقوفات همراهیان اظهار کرد: مرحوم سید عباس همراهیان در ابتدا زمین موقوفات فعلی را خریداری و دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی را احداث نمودند و سپس با یک بینش همه‌جانبه درجهت تأمین منابع مالی، درمانگاه را تاسیس کردند که از محل درآمد آن هزینه‌های جاری مدارس و نیز موقوفات دیگر تامین می‌شد و در ادامه کار مجموعه‌هایی نیز اضافه شد که در همدان شامل مسجد حضرت قائم(عج) و بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهید مطهری با امکان انواع جراحی‌های الکتیو و همچنین تاسیس دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی، مرکز آموزش قرآن، کانون آموزش خانواده و دفتر خیریه را می‌توان نام برد که زیرمجموعه مدرسه عالی شهید مطهری هستند.

مدیرعامل موقوفات همراهیان اظهار کرد: مرحوم سید عباس همراهیان در ابتدا زمین موقوفات فعلی را خریداری و دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی را احداث نمودند و سپس با یک بینش همه‌جانبه درجهت تأمین منابع مالی، درمانگاه را تاسیس کردند که از محل درآمد آن هزینه‌های جاری مدارس و نیز موقوفات دیگر تامین می‌شد و در ادامه کار مجموعه‌هایی نیز اضافه شد که در همدان شامل مسجد حضرت قائم(عج) و بیمارستان 50 تختخوابی شهید مطهری با امکان انواع جراحی‌های الکتیو و همچنین تاسیس دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی، مرکز آموزش قرآن، کانون آموزش خانواده و دفتر خیریه را می‌توان نام برد که زیرمجموعه مدرسه عالی شهید مطهری هستند.

یکی از راه‌هایی که برخی افراد جهت انجام امور خیر و با نیت از بین بردن فقر در جامعه یا کمک به نیازمندان انتخاب می‌کنند، وقف است. در یک تعریف لغوی، وقف عبارت است از اینکه شخصی بخشی از مالش را به انجام امور خیریه اختصاص دهد، بدین نحو که اصل مال به قوت خود سالم و دست نخورده باقی می‌ماند و منافع حاصل از آن صرف امور خیریه و اجتماعی می‌گردد.

به وقف در اصطلاح عرفی صدقه جاریه نیز می‌گویند چرا که اصل مال همواره باقی است ولیکن از منافع آن در طی زمان استفاده می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن در هفته سنت حسنه «وقف» تصمیم گرفتیم مصاحبه‌ای را با مدیرعامل موسسه موقوفه و خیریه شهید احمد همراهیان ترتیب دهیم که هم درباره خصوصیات پدر شهید که از واقفان مطرح استان هستند و آیت‌الله موسوی اصفهانی؛ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و رئیس حوزه‌های علمیه استان درباره‌اش می‌گوید: سید عباس همراهیان الگوی افراد متمکن در استفاده از ثروت بود که باید سلسله موقوفات ایشان با هدف ترغیب مردم به این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه معرفی شود؛ بیشتر بدانیم و هم از موقوفات به جا مانده از آن مرحوم و چگونگی اداره آنها سئوال کنیم .

پیشتر در باره محاسن و خصوصیات اخلاقی مرحوم سید عباس همراهیان شنیده بودیم و دانسته‌هایمان از اموالی که وی برای امور خیریه وقف کرده بود درحد دبیرستان علوم و معارف اسلامی و کلینیک شهید مطهری در بلوار شهید خرمرودی همدان خلاصه می‌شد؛ اما آنچه اشتیاق ما را برای تهیه گزارش بیشتر می‌کرد گشاده‌رویی، حسن خلق، دیانت و مردم‌دوستی وی بود .

پس از پرس و جو با فرزند ارشد ایشان، سید امیرهمراهیان که مدیرعاملی مؤسسه موقوفه و خیریه را به‌عهده دارد و موقوفات پدر را مدیریت می‌کند قرار ملاقات گذاشتیم؛ همانگونه که انتظار می رفت ما را با روی باز پذیرا شد و با  حوصله‌ای مثال‌زدنی حدود دوونیم ساعت برای پاسخ به سئوالاتمان زمان گذاشت که از نظرتان می‌گذرد:

سید امیر همراهیان؛ فرزند ارشد واقف انقلابی؛ مرحوم سید عباس همراهیان که مدیرعامل مؤسسه موقوفه و خیریه است با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی بارز و برجسته پدر بزرگوارشان بیان کرد: مرحوم پدر از سنین جوانی به انجام امور خیر اهتمام ویژه داشتند و کار خود را از فروش کفش در مغازه آغاز کرده و در سن 21 سالگی تاجر و توزیع‌کننده کفش در استان بودند و با راه‌اندازی دو کارخانه «تولید زیره کفش و کفش لاستیکی» و «آسیاب ادویه‌ها و نمک‌کوبی» از زمان دریافت نخستین درآمد خالص خود به پرداخت «زکات» و «خمس» مال خود توجه ویژه داشته و بسیار انسان خیّری بودند.

سال 1342 در سن 32سالگی به تهران مهاجرت کرده و فعالیت‌های اقتصادی خود را با راه‌اندازی خط تولید کفش در آنجا توسعه دادند که محصولات کارخانه در سراسر کشور از طریق بازرگانان توزیع می‌شد و همچنین تامین کننده مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌های بزرگ بودند لذا در جهت اشتغالزایی و گسترش حوزه کار، انسان موفقی بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی مرحوم پدر گفت: از انقلابیون و یاران دیرینه امام راحل(ره) بودند و با توجه به وضعیت نابسامان اقصتادی مردم در آن ایام مهمترین عناوین فعالیت‌های قبل از انقلاب ایشان اختصاراََ می‌توانم به چند مورد اشاره نمایم:

1رسیدگی به معیشت خانواده زندانیان سیاسی در زندان ساواک رژیم طاغوت

2شرکت در جلسات سیاسی و عقیدتی آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی

3دریافت اعلامیه امام از نجف اشرف با گذر از چندین کشور به عنوان تاجر و معتمد انقلابی با توجه به مخاطره‌آمیز بودن شرایط آن زمان

4حمایت ویژه مالی از انقلابیون

5ساخت و تجهیز درمانگاه رایگان "قرآن و عترت" ویژه طلاب فیضیه در سال 1343 که این درمانگاه با کسب اجازه از حضرت امام (ره) در سال 1356 به محل کتابخانه امام منتقل شد و اکنون روبروی مدرسه "حجت" با 5 طبقه فضا به‌عنوان درمانگاه عمومی خیریه با نام "درمانگاه قرآن و عترت" فعال است.

#بخشش_یا_وقف؛ مسئله این است!

مدیرعامل مؤسسه موقوفه و خیریه همراهیان با بیان تفسیر آیه مبارکه «و الباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر مردا؛ کارهای صالحی که اجرش نعمت ابدی است، نزد پروردگار تو (از مال و جاه فانی دنیا) هم از جهت ثواب الهی و هم از جهت حسن عاقبت اخروی بهتر است.» افزود: وقف از شیوه‌ها و سنت‌های نیکو در جهت محرومیت‌زدایی است که براساس دستور شریعت اسلام و شارع دینی از دیرباز با عناوین متفاوت در اجتماعات بشری نمود یافته و اسلام از فرد سرمایه‌دار و متموّل می‌خواهد که مقداری از ثروت خود را با اختیار و رغبت قلبی خویش در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق معرفی کند و انتفاع ظاهر و باطن آن در اختیار عموم و خصوص مردم جامعه با هدف استحکام بنیان خانواده، پیشگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی، تامین شرایط معیشت و گذران زندگی در ازمنه گوناگون و نیز تحکیم عزت‌نفس و مناعت طبع دربین مسلمانان و... در مکان و زمان محدود یا نامحدود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، دینی، اقتصادی و ... قرار دهد.

وی افزود: ارزش وقف در روایات متعددی نقل شده و از رسول اکرم(ص) روایت شده که وقف و موقوف از اعمال خیر و ستوده باقیات صالحات است و کارهای شایسته‏ ماندگار نزد پروردگار پاداش بهتر و بیشتر دارد، بر این اساس مرحوم پدر؛ واقف ولایتمدار و انقلابی با برخورداری از توفیق #همراهی_خیرخواهانه_خانواده بالاخص #مرحومه_والده به‌عنوان مشوق، دوسال پس از شهادت «سیداحمد» مصمم به انجام وقف مجموعه دبیرستان و درمانگاه به یاد ایشان شدند .

#برکت_شهادت «سیداحمد» فراگیر می‌شود

مدیرعامل این موقوفات اظهار کرد: مرحوم سید عباس همراهیان در ابتدا زمین موقوفات فعلی را خریداری و دبیرستان علوم و معارف اسلامی را احداث و سپس با یک بینش همه‌جانبه در جهت تأمین منابع مالی، درمانگاه را تاسیس کردند که از محل درآمد آن هزینه‌های جاری مدارس و نیز موقوفات دیگر تامین می‌شد و در ادامه کار مجموعه‌هایی نیز اضافه شد که در همدان شامل مسجد حضرت قائم(عج) و بیمارستان 50 تختخوابی شهیدمطهری با امکان جراحی‌های الکتیو و همچنین تاسیس یک باب دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی، مرکز خیریه، مرکز آموزش قرآن، مرکز مشاوره وآموزش خانواده را می‌توان نام برد که زیرمجموعه مدرسه عالی شهید مطهری هستند.

پدر معتقد بودند فرزندان نخبه‌ای درهمدان و حاشیه شهر وجود دارند که با گزینش و آزمون اولیه می‌توانند جذب مدارس خاص علوم اسلامی شوند و خود منشاء خیر شوند و ضمناً محدوده موقوفات براساس متن وقف‌نامه فقط شامل «شهر همدان و حاشیه شهر» می‌شود.

سید امیر همراهیان با توجه به مفهوم آیه«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» هرگز به مقام خاصان خدا نخواهید رسید، مگر آنکه از آنچه دوست دارید درراه خدا انفاق کنید، تصریح کرد: به‌طور متوسط درماه 600 تا 700 انواع جراحی الکتیو دراین بیمارستان صورت می‌پذیرد و قسمتی از مشکلات درمانی شهر و استان را مرتفع می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که جرقه اولیه احداث درمانگاه چگونه زده شد و چرا مرحوم پدر اقدام به این کار کرد، گفت: قبلاً درمانگاه‌ها در مرکز شهر قرار داشتند و مکان فعلی که در آن زمان جزء حاشیه شهر به حساب می آمد از این امکانات برخوردار نبود، در یک شب از ایام سال یکی از همسایگان با دیدن ماشین پدر در جلوی منزل مراجعه کرد تا پدر فرزندش را به درمانگاه برساند و این انگیزه ساخت کلینیک حضرت قائم(عج) شد.

قبلاً بیمارستان به این شکل پیشرفته نبود، سال 71ساخته شد و در سال73 به یک مرکز جراحی محدود ارتقا یافت و پایان سال 78 نیز تبدیل به بیمارستان خیریه شهید مطهری با انواع جراحی الکتیو شد.

سید عباس همراهیان برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد فرزند شهیدش«سیداحمد» قطعه زمینی را وقف ساخت و بیمارستانی به نام شهیدمطهری کرد؛ در معرفی این خدمات درمانی همین بس که بدانیم بیمارستان شهید مطهری با مرکز درمانی مجهز به آب‌درمانی، دارای مجهزترین و به‌روزترین امکانات پزشکی و حدود 70 نفر پزشک دائم و غیردائم و بالغ بر 160 نفر پرسنل داخلی بیمارستان در حال ارائه خدمات درمانی به بیش از 20 هزار نفر از همشهریان در ماه با #تعرفه_خیریه و ارزان‌قیمت با مدیریت سید امیرهمراهیان اداره می‌شود و عنوان مروج فرهنگ حسنه، خیر و نیکوکاری هستند وکارهای بزرگی را به نیت شهیدشان برای بهبود حال محرومان، بیماران و مستنمندان جامعه در جهت رشد علم، دانش، تقوا و آموزه‌های قرآنی و نیز امور درمانی در همدان ماندگار کرده‌اند.

مدیرعامل بیمارستان شهید مطهری همدان که روحیه تلاش در امور خیریه را از پدر خود مرحوم سید‌عباس همراهیان؛ واقف انقلابی به ارث برده است، در رابطه با چگونگی اداره بیمارستان مطهری گفت: من نیز تمام سعی خود را به کار گرفته‌ام تا با همان روحیه اخلاص پدر به همشهریان  عزیز خدماتی را ارائه دهم.

موقوفات پدر دارای چندین بخش شامل دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهیدمطهری علوم و معارف اسلامی، مرکز مشاوره خانواده، دفتر خیریه و بیمارستان 50تختخوابی است که پدرم سال 1371 آن را بنانهاد و به لطف خدا این مجموعه درمانی تا امروز فعال است و اداره آن بر عهده دارم.

اولویت ما در ارائه خدمات درمانی بیمارستان شهید مطهری مرکز درمانی نیازمندان هستند و به بیمارانی که در تامین هزینه‌های درمانی در مضیقه هستند کمک می‌شود، اعطای وام‌ بلاعوض و تخفیف در هزینه‌های درمان از جمله اقدامات این بیمارستان برای افراد کم‌برخوردار از طریق امور مددکاری است.

وقتی برای ما مسلّم شود فردی نیازمند است تخفیف بلاعوض را برای او در نظر می‌گیریم و در صورت نیاز بیشتر، وام هم تعلق می‌گیرد. این بیمارستان با تعرفه خیریه اداره شده و مبالغی کمترازهزینه‌های بخش خصوصی از بیماران دریافت می‌شود.

ممکن است حدود 20 درصد بیمارانی که به بیمارستان مطهری مراجعه می‌کنند نیازمند باشند و 80 درصد نیازمند نیستند که ما از آن 20درصد حمایت می‌کنیم و با توجه به وسع موجود، کمک‌هایی را برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های جراحی را ندارند تا 50درصد تخفیف درنظر می‌گیریم و 50 درصد مابقی را هم به‌صورت وام دریافت می‌کنیم، گاهی بیماری می‌گوید (الان توانایی پرداخت هزینه جراحی را ندارم و بعدا پرداخت می‌کنم) که به صورت تخفیف و وام حمایت‌هایی داریم که البته بستگی به حال و شرایط بیماران در این زمینه تصمیم‌ گرفته می‌شود.

سید امیر همراهیان ضمن مقایسه تعرفه بیمارستان شهید مطهری با دیگر مراکز درمانی خصوصی گفت: بیمارستان شهیدمطهری تنها بیمارستان خیریه همدان است که تعرفه دولتی آن 30 درصد زیر قیمت بیمارستان خصوصی است. مثلاً عمل جراحی که در بیمارستان خصوصی برای بیمار 30 میلیون تومان هزینه ‌دارد در این بیمارستان 20 میلیون تومان است و این برای افراد برخوردار و نیازمند فرقی ندارد؛ اما اگر نیازمند هم باشد به مددکاری معرفی شده و از طریق مرکز خیریه‌ این مجموعه که فعال است، حمایت می‌شود.

وی در تشریح بخش‌های مختلف بیمارستان اظهار کرد: درمانگاه تخصصی قلب، ارتوپدی، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب، بیهوشی و غیره در این مرکز درمانی فعال است. در حال حاضر انجام خدمات سرپایی، اورژانس، آزمایشگاه تشخیص طبی، آندوسکوپی، رادیولوژی و سونوگرافی، پنج اتاق عمل فعال، اورولوژی، عمل جراحی ENT، جراحی‌های عمومی و... از جمله خدمات این بیمارستان به شمار می‌آید و در حال حاضر بیمارستان جنرال شبانه‌روزی شهید مطهری به مردم شهر همدان و حتی به افراد خارج از استان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

افتخار داریم به اطلاع برسانیم بیمارستان شهید مطهری همدان تنها بیمارستان عمومی خیریه در استان از نظر وسعت، تجهیزات و... که سطح جنرال است و با برخورداری از بخش‌های متنوع درمانی و نیز امکان جراحی‌های کوچک و بزرگ با تجهیزات مدرن و جدید بجز (مغز، قلب و چشم) در حال حاضر خدمات گسترده‌ای را با استفاده از بهترین متخصصان و پزشکان مطرح و همچنین مجرّب‌ترین کادر درمان به همشهریان، هم‌استانی‌ها و دیگر هموطنان عزیزمان ارائه می‌دهد و انشاءالله در آینده در جهت تکمیل و افزایش قسمت‌های ضروری یادشده اقداماتی انجام خواهد شد و مراجعین محترم می‌توانند از خدمات درمانی این مرکز با هزینه کمتر بهره‌مند شوند.

#خدمات_فرهنگی؛ #زیربنای_انسان‌سازی

مدیرعامل موسسه موقوفه‌ و خیریه شهید احمدهمراهیان در بخش دیگر صحبت های خود به کانون قرآنی ازمجموعه موقوفات اشاره کرد و گفت: کانون قرآنی با هدف انجام فعالیت‌های قرآنی بانوان شامل قرائت و روانخوانی قرآن، ادعیه، بیان مسائل شرعی، احکام و...است که #مرحومه_والده از ابتدای وقف تا زمان وفات عهده‌دار مدیریت آن بودند و خدمتی بالاتر از این نیست که برای رضای خدا به مردم مستضعف انجام گیرد انسان با کار فرهنگی و امور خیر می‌تواند دنیا و آخرت خود را بسازد.

وی در توضیح موقوفات موردنظر گفت: پدر مجموعه موقوفات خود را وقف حوزه علمیه شهید مطهری تهران کرده که امروز به‌عنوان ملک موقوفه شناخته شده و از ید خود و فرزندانش خارج شده است، ما هیچ اختیاری در قبال سندها نداریم اما برای مدیریت آن در وقفنامه قید شده که بعد از پدر #فرزندان_ذکور نسل اندر نسل موسسه را اداره کنند.

همراهیان با اشاره به کانون آموزش خانواده بیان کرد: موقوفه دیگری با عنوان «کانون آموزش خانواده» با برخورداری از اساتید برتر کشور و صاحبنظران رشته مشاوره و علوم تربیتی اسلامی همچون سیدمجتبی حسینی یمین و سیدکمال حسینی یمین و ... در کنار مجموعه موقوفات وجود دارد که منبع مبرّات و خیرات بسیاری برای جوانان در امر مقدس ازدواج و ارائه مشورت و راهکارهای تربیتی اسلامی در قالب برگزاری کلاس‌های بسیاری با عناوین آموزش سبک زندگی اسلامی، فرزندآوری، فرزندپروری، انتخاب زوج، روابط زوجین مبتنی بر روایات ائمه اطهار(ع) و... ویژه خانواده‌های عزیز است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و ماهیانه بیش از 200 جلسه آموزشی در آن تشکیل می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه موقوفات شهید همراهیان به وقف مسجد حضرت قائم(عج) در سال 1370 در بین دو دبیرستان پسرانه و دخترانه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت اقامه نماز اول وقت و خصوصاً شرکت دانش‌آموزان در نماز جماعت، مطابق وقف و جانمایی اولیه زمین قبل از احداث توسط #«مرحوم_عباس_خوشه» پدر با هزینه شخصی ساختمان مسجد را بنا کردند.

همراهیان با بیان اینکه پدر پس از 40 سال سکونت در تهران این موقوفات را در زادگاه و موطن خود عملیاتی کرد و دبیرستان پسرانه تا 17 سال مستمر و به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شد، اضافه کرد: در سال 1374 دبیرستان از حالت شبانه‌روزی خارج شد و فضاهای سلف، آشپزخانه، خوابگاه و... به عنوان کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت و افراد نخبه‌ای از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی در مدارج عالی و مسئولیت‌های استانی و مسندهای وزارتی به خدمت اشتغال دارند. در سال 1373 دبیرستان دخترانه نیز افتتاح و 6 کلاس‌ درس در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در آن دایر گردید و انشاءالله که مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.

وی با اشاره به همکاری و نقش مؤثر برادر کوچکتر، #سید_حمید_همراهیان دانش‌آموخته عالی عمران در ساخت ‌و سازها و تکمیل ابنیه موقوفات تاکید کرد: اخوی در 10 سال اخیر زحمات بسیاری را متحمل شده و مسئولیت نظارت بر امور عمرانی موقوفات را بر عهده دارد.

مدیرعامل این مؤسسه موقوفات و خیریه بخش دیگری از این مجموعه را با عنوان #«دفتر_خیریه» نام برد و اذعان کرد: دفتر یادشده طبق وقفنامه سید عباس همراهیان از محل درآمد و منابع مالی موقوفات دیگر در راستای محرومیت‌زدایی برای نیازمندان در دو بخش #کمیته_وام و #خانواده‌های_تحت_پوشش فعالیت دارد؛ کمیته وام با پرداخت انواع وام‌های ضروری با عناوین مختلف بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین اتمام تحصیلات دوره متوسطه و آموزش عالی را در دستور کار خود دارد.

سید امیر همراهیان با بیان این مطلب که یکی از ابواب عبادات در شرع مقدس اسلام وقف است و موقوفات برای همیشه از دستبرد حوادث مصون می‌مانند، افزود: براساس وصیت‌نامه مرحوم پدر تولیت مدارس معارف اسلامی از طرف #مقام_معظم_ولی_فقیه تعیین می‌شوند و در حال حاضر بر عهده آیت‌الله امامی کاشانی است؛ لذا با اطمینان و طیب خاطر و اختیار تام به این مقام منیع تولیت واگذار شده و درآمد حاصل از مستغلات به مصارف مربوط به مدارس، مسجد حضرت قائم(عج) و نگهداری از ساختمان‌ها و بیمارستان مصروف می‌شوند و اداره این موقوفات نسل اندر نسل بر عهده یکی از فرزندان ذکور خانواده می‌باشد.

#مدیرانی که از دبیرستان علوم و معارف فارغ التحصیل شده‌اند

فرزند ارشد و وصی سید عباس همراهیان با بیان اینکه در کل سالیان متمادی آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس موقوفه براساس مبانی اسلامی با نظارت دقیق اساتید مجرب و دبیران متعهد و دلسوز انجام می‌گیرد، اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که بسیاری از دانش‌آموختگان این مدارس به مدارج عالی علمی و شغلی دست یافته‌اند و درحال ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان در مسئولیت‌های کلان کشوری، استانی و... هستند؛ ازجمله:

*محمدمهدی اسماعیلی؛وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی

*مهدی باب‌الحوائجی؛فرماندار ویژه ری

*سعید کرمی(روحانی)؛نماینده ولی فقیه در بنیاد ملی نخبگان

*سعید کرمی؛رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران و مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی

*فتح‌الله توسلی مهر؛نماینده فعلی مردم شریف بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی

*سید مهدی رضوی؛نماینده ولی فقیه در امورمساجد استان تهران

*حمید بالایی؛استاد تمام‌وقت دانشگاه علامه طباطبایی تهران

*علی‌اکبر محمودیان؛رئیس گزینش وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی

*مهدی جوادی(روحانی)؛مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء و هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور

*سیدمحمد حسینی؛استاد دانشگاه تهران _پاسخگویی به شبهات اعتقادی درشبکه‌های بین‌المللی

*ابراهیم یارمحمدی؛مدرس حوزه علمیه در استان لرستان

*ابراهیم جهانشاهی؛مدرس دروس حوزوی در استان لرستان

*بهادر رضایی؛مدرس حوزه علمیه درچهارمحال و بختیاری

*سیدعلی موسوی؛کارمند شورای نگهبان، شاعر و نویسنده

* سیدعلی بنی صدر؛استاد دانشگاه ، پژوهشگر و نویسنده کتابهای آموزشی فقه،اصول‌فقه و تاریخ

*مجید هاشمی فرا؛مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در پاکستان

شایان ذکر است که تعداد زیادی از دانش‌آموختگان دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری همدان (زیرمجموعه مدرسه عالی شهید مطهری تهران «سپهسالار») در طول سالیان متمادی در کسوت‌های گوناگون ازقبیل اساتید آموزش عالی، قضات دادگستری، وکلای پایه یک دادگستری، مدیران و معاونین استانی، دبیران مجرب و کارآزموده، کارمندان عالی‌رتبه و... هستند که در مسئولیتهای گوناگون اشتغال دارند و در ارائه خدمت به مردم عزیز و ولایتمدار جامعه اسلامی سهیم هستند که در این مجال نمی‌گنجد.

 

#پیامی_برای_واقفین_و_عموم_مردم

سید امیر همراهیان خطاب به واقفین خیریه‌ها توصیه کرد: به خیرین؛ این انسان‌های وارسته، بلندنظر و نیک‌اندیش که به اراده الهی در این مسیر قدم نهاده‌اند، پیشنهاد می‌کنم به جای انجام کارهای خیر متفرقه، تنهایی یا جمعی، #کار_خیر_ماندگار انجام دهند تا موقوفاتشان از دستبرد حوادث مصون بماند که در این صورت از ید خود، فرزندان و کسانی که ذینفع محسوب می‌شوند، خارج می‌شود.

توصیه می‌کنم موقوفات خود را درهر اندازه‌ای که باشد زیرمجموعه‌ مرجعی مانند #حوزه_علمیه قرار دهند تا به مراکز خیریه بزرگ؛ مانند موقوفات یا مؤسسات وقفی تجمیع و تبدیل شود و اینگونه قابل توسعه است و تا زمانی که از وقف بهره‌ای حاصل شود، اجر و ثواب آن در نزد خداوند تا قیامت برای واقف ثبت و محفوظ است و با این روش توشه باقیات صالحات همه‌جانبه و موفق برای دنیا و آخرت خود ذخیره کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد