آخرین مطالب

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است فرهنگی/اجتماعی

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

  بزرگنمایی:
نماینده ولی فقیه در استان در گردهمایی روسای هیئت‌های حسینی، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) استان، با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، با بیان اینکه این عالم انسان‌های بزرگی به خود دیده که در رأس آنها انبیا الهی و پیامبر گرامی اسلام بودند، اظهار داشت: اما خداوند اراده کرد تا تمام این فضلیت‌ها را در یک جا جمع کند و لذا علی(ع) را در عالم ارائه کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان در گردهمایی روسای هیئت‌های حسینی، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) استان، با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، با بیان اینکه این عالم انسان‌های بزرگی به خود دیده که در رأس آنها انبیا الهی و پیامبر گرامی اسلام بودند، اظهار داشت: اما خداوند اراده کرد تا تمام این فضلیت‌ها را در یک جا جمع کند و لذا علی(ع) را در عالم ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با بیان اینکه امام علی(ع) آیینه تمام نمای پروردگار عالم است، گفت: باید خداوند را شاکر باشیم که ما را محب امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قرار داده است، چرا که این بالاترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به یک نفر بدهد.

وی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) همان آدم، موسی و عیسی بود با همه فضائلشان، گفت: خداوند تمام صفات و اسما الهی را در وجود امیرالمومنین(ع) قرار داد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امام علی(ع) آیینه تمام نمای پروردگار عالم است، خاطرنشان کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که ما را محب امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قرار داده است، چرا که این بالاترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به یک نفر بدهد.

وی با اشاره به اینکه این محبت زمینه ساز تربیت انسان و رسیدن به درجات بالاست، ابراز کرد: این جمع علاوه بر اینکه محبت این خاندان را در قلب دارد، ثناگوی اهل بیت(ع) نیز می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، به تشریح عوامل ماندگاری دین در طول تاریخ پرداخت و یادآور شد: در طول 1400 سال پیش جبهه باطل همیشه در تلاش بوده و هست تا اسمی از دین نماند اما موفق نشده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز اسم علی(ع) در عالم فراگیر شده است، اظهار کرد: پرونده این عالم با نام امام حسین(ع) بسته خواهد شد و لذا باید گفت پایان خوشی در انتظار عالم است که با ظهور حضرت حجت(عج) و عدالت گستری‌ها به پایان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: از دیگر عواملی که می‌توان در ماندگاری دین به آن اشاره کرد، خصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ورود مردم در عرصه است.

وی با بیان اینکه در این بین اقشاری نقش موثرتری دارند، گفت: اربعین با این عظمت و حضور مردم در دیگر مناسبت‌ها از نشانه‌های دین داری جامعه است که شما در تحقق آن موثر بوده و هستید.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه خادمی اهل بیت(ع) و موثر بودن در عرصه حفظ دین، توفیقی است که خداوند به حاضرین در این جلسه داده است، خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که شما در آن نقش به‌سزایی دارید، دعوت به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است، معروفی که دشمن تلاش می‌کند تا این مهم در جامعه کم رنگ شود.

هیئت، فراگیرترین رسانه‌ی فکری ‌فرهنگی شیعه‌ است

در ادامه برنامه، حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن تبریک سالروز با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین، امیرالمؤمنین علی علیه السلام ، در تشبیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به سورۀ توحید اشاره داشت و افروز: حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند علی جان ! مثل تو در میان این مردم مثل سوره " قل هو الله احد " است.هر کس سه بار این سوره را بخواند، مثل کسی است که تمام قرآن را خوانده است.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران سومین گردهمایی ستایشگران گفت: با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و ذاکرین وظیفه این قشر و جامعه مداحان بیش از پیش خطیر و سنگین تر است چرا که حضرت آقا فرمودند: امروز بار جهاد تبیین بردوش شما مداحان اهل‌بیت است.

وی افزود: در موضوع جهاد تبیین از حنجره نائب امام زمان شنیده شد و وظیفه‌ای مهم را بر دوش همگان قرار داد. باید توجه داشت که تبیین را در کنار این‌ها و در سایه‌سار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دید و گرنه هرگز نگاهمان جامع و کامل نخواهد بود.

تبیین مقدمه تحول و اصلاح و دیگر مسائل مهم کشور است، چراکه با تبیین مردم دلگرم شده و آگاهانه در جهت رشد انقلاب و کشور قدم بر خواهند داشت و بیانیه گام دوم هم‌افق نگاه ما را به سمت قله‌ها مشخص می‌کند.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه مداحان و مرثیه سرایان در مجالس مذهبی به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه داشته باشند، افزود :در حرکت عظیم جهاد تبیین باید به نقطه جبهه سازی و سپس جریان سازی و درنهایت قله رفیع همگان سازی برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: تمامی تشکل های دینی و مجامع مذهبی مخصوصا مداحان و مسئولین هیات مذهبی می بایست رسالت اصلی خود را دقیقا تبیین کنند. هیئت فراگیرترین رسانه‌ی فکری ‌فرهنگی شیعه‌ است و طبق آمار حدود نیمی از مردم کشور با این نهاد مقدس ارتباط مستقیم دارند و باید برنامه مدون و راهبردی دقیقی اتخاذ شود.

وی در خصوص جایگاه مداحی در بین مجامع دینی و همسو همچون تبیین جایگاه کانون مداحان و شعرای آیینی، بسیج مداحان، جامعه ایمانی مشعر و بنیاد دعبل خزائی گفت: این مجموعه ها باید در کنار همفکری و مشارکت در برنامه ها و پرهیز از هرگونه موازی کاری از تمامی ظرفیت برای ارتقاء سطح دانش و تعالی مداحان استفاده کنند و به استعداد یابی توجه ویژه داشته باشند و آموزش و توانمندسازی مداحان نیز باید به صورت ویژه مدنظر این قرار گیرد.

حجت الاسلام ارتقایی خصوصیات مداحی که در کلام رهبری نیز بیان فرمودند که هنر مداحی جزومهمترین بخشهای قدرت نرم جامعه دانستند افزود: مداحی اهلبیت، جایگاه خیلی بالایی است،هم مقام بالایی دارد وهم تأثیر زیادی در جامعه و ذهن مردم دارد. باید تشخیص داده شودکه چه کسی مداح است، مقدّمات کارمداحی او چیست، چه مقدارشعرمی‌داند، چه میزان به آیات و روایات تسلط دارد و توانی ارائه به مستمع دارد. این خصوصیات را باید مرکزی عهده ‌دارشود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی تبیین دست آورد های انقلاب برای قشر جوان را با اهمیت دانست و گفت:  نسل جوان در تیررس دشمنان قرار داشته و دشمن قصد دارد با تبلیغات سوء مسوولان کشور و نظام را ناکارآمد نشان دهد ولی باید این را بداند که این نسل دنبال روی شهدایی هستند که از خونشان برای پاسداری از کشورشان گذشته اند و اکنون نیز در سنگر این نظام با تمام اهداف آرمانی آن جانانه دفاع خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: امسال یکی از رویداداهای مهم پیش رو در کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، این انتخابات بسیار مهم وهجمه‌های دشمن ازماه‌ها قبل انتخابات آغازشده و نقش بی‌بدیل همه مجموعه های فرهنگی دینی وابسته به سازمان تبلیغات که مستقیم با مردم در ارتباط می باشند مهم و اثر گذار است.آنهم درایام پرمناسبت پیشِ ‌رومی‌تواند تعیین ‌کننده باشد.

دشمن به دنبال فریب جوانان است

همچنین در ادامه برنامه، حجت الاسلام دانشمند گفت: دشمن برای جوانان ما برنامه‌های بسیاری طراحی کرده و اگر نتوانیم جوانان خودمان را جذب کنیم، بدانیم که آغوش دشمن برای آنها باز است.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر لحظه مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم، اظهار داشت: مراقب باشیم خدای نکرده ندانسته با آبروی نوکر امام حسین(ع) بازی نکنیم و فراموش نکنیم روزی باید جواب رفتارهای خود را بدهیم.

این واعظ کشوری با بیان اینکه امروز برای تقویت وحدت بین شیعیان باید تلاش کنیم، گفت: دشمن هر لحظه منتظر فرصت است تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی کند، بنابراین داشتن بصیرت نیاز امروز جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام دانشمند، با اشاره به اینکه در تمامی مجلس اهل بیت(ع)، صاحب عزا حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: لازم است تا بر روی خودمان کار کنیم و برنامه‌ای ویژه برای نفس خود داشته باشیم.

وی افزود: مراسم شلوغ و خلوت نباید برای ما تفاوتی داشته باشد و لذا با تمام توان خود، وارد مجالس امام حسین(ع) شویم.

کارشناس مذهبی، با بیان اینکه وعاظ و مادحین به عنوان نوکران و خادمان اهل بیت(ع) شناخته می‌شوند، اظهار کرد: نسبت به وضعیت ظاهری و رفتاری خود حساس باشید و در همه حال آراسته باشید.

وی با تأکید بر اینکه در کنار تمام فعالیت‌ها نسبت به خانواده خود توجه ویژه‌ای داشته باشید، گفت: فراموش نکنید دشمن برای جوانان ما برنامه‌های بسیاری طراحی کرده و اگر نتوانیم جوانان خودمان را جذب کنیم، بدانیم که آغوش دشمن برای آنها باز است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد