آخرین مطالب

امیر سرتیپ دوم خلبان«پرویز مرادبکی»؛ ارشد نظامی آجا در استان عنوان کرد؛

هدف و ماموریت ما «ارتش فدای ملت است» سیاسی - فرهنگی/اجتماعی

هدف و ماموریت ما «ارتش فدای ملت است»

  بزرگنمایی:
ارشد نظامی آجا در استان در نشست خبری نقش نیروی هوایی به‌خصوص پایگاه نوژه همدان را در کشف، خنثی کردن و فروپاشی توطئه‌های دشمنان در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: نیروی هوایی در ۶ ماه نخست جنگ با طراحی‌ها و آمادگی از دوران قبل از انقلاب تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت داشت و مرکزیت پایگاه نوژه در دوران جنگ و دفاع از کشور با تقدیم بیشترین شهدای خلبان و نیروی هوایی کشور به لحاظ آماری مبرهن است.

ارشد نظامی آجا در استان در نشست خبری نقش نیروی هوایی به‌خصوص پایگاه نوژه همدان را در کشف، خنثی کردن و فروپاشی توطئه‌های دشمنان در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: نیروی هوایی در 6 ماه نخست جنگ با طراحی‌ها و آمادگی از دوران قبل از انقلاب تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت داشت و مرکزیت پایگاه نوژه در دوران جنگ و دفاع از کشور با تقدیم بیشترین شهدای خلبان و نیروی هوایی کشور به لحاظ آماری مبرهن است.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد «پرویز مرادبکی»؛ در نشست خبری متشکل از امیر بالایی؛ مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پایگاه نوژه، امیر علی‌اصغر شیخی؛ نماینده پایگاه نوژه در حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و اصحاب رسانه پس از تسلیت ایام اربعین حسینی از برگزاری یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی استان در سیزدهم شهریورماه، همراه با سخنرانی امیر دریادار «سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد شهادت نخستین خلبان شهید «محمد نوژه» در همدان خبر داد.

امیر ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان همدان با اشاره به گذشت 1400سال از صدر اسلام، قیام امام حسین(ع) و یاد و خاطره شهدا، مکتب عاشورا و کربلا همچنان در دلها زنده، جاری و ساری است و هرگز غباری بر رخ تاریخ نخواهد بود، عنوان کرد: امروز در جهاد تبیین نقش رسانه و خبرنگار اساسی بوده و در خط مقدم هستند و اگر حضور رسانه نباشد بسیاری از فعالیت‌ها،  تلاش‌ها، کارهای فرهنگی و دستاوردها مغفول خواهد ماند.

وی با اشاره به رشادت‌های بی‌بدیل شهید «محمد نوژه» زمان شهادت این اسوه شجاعت را مصادف با بیست‌ویکم ماه رمضان با زبان روزه در تاریخ بیست و پنجم مردادماه 1358 بیان کرد و افزود: شهید نوژه که در نظرش آرمان‌های معنوی برهرچیز دیگری ارجحیت داشت و معاون پرواز عملیات بودند در لبیک به درخواست پشتیبانی هوایی در یک پرواز دوفروندی  نخستین شهید نیروی هوایی است که هواپیمای او مورد اصابت قرار گرفت و همراه با کابین عقب شهید «بشیر موسوی» آسمانی شدند.

امیر مرادبکی با بیان اینکه قبل از شروع جنگ تحمیلی در غائله کردستان بسیاری از معاندین، کومله، دموکرات و سلطنت‌‌طلب‌ها با رویکرد سهم‌خواهی وقتی متوجه اهداف عرفانی آرمان‌های انقلاب شدند با روی آوردن این افراد به انواع هجمه‌ها و توطئه‌ها شرایط سختی برای کشور و مردم عزیزمان در سنندج، سردشت، مهاباد، پاوه و مریوان اتفاق افتاد و اقدامات بسیار شنیئی انجام دادند که با همیاری پروازهای پایگاه کنترل شد.

ارشد نظامی آجا نقش نیروی هوایی به‌خصوص پایگاه نوژه همدان را در کشف، خنثی کردن و فروپاشی توطئه‌های دشمنان در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: نیروی هوایی در 6 ماه نخست جنگ با طراحی‌ها و آمادگی از دوران قبل از انقلاب تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت داشت و مرکزیت پایگاه نوژه در دوران جنگ و دفاع از کشور با تقدیم بیشترین شهدای خلبان و نیروی هوایی کشور به لحاظ آماری مبرهن است.

امیر مرادبکی با اشاره به حملات مستمر خلبانان پایگاه نوژه به نقاط حساس، نیروگاه‌های نظامی، کارخانجات، اسکله‌، ناوگان هوایی و دریایی عراق در اوایل جنگ اذعان کرد: بسیاری از نقاط حساس رژیم بعثی توسط نیروی هوایی و به‌طور خاص از پایگاه نوژه مورد حمله قرار گرفت و در 6 ماه نخست سال 12 هزار سورتی پرواز و در تمام مدت 8 سال دفاع مقدس پرواز داشتیم و با آفند، پدافند و عملیات راهبردی کمر رژیم بعث را شکستیم.

وی بالغ بر 50 درصد عملیات‌های برون‌مرزی و ماموریت‌های نیروی هوایی را از این پایگاه برشمرد و تاکید کرد: شهید دوران نیز از پایگاه نوژه آسمانی شد و تعداد شهدای نیروهای مسلح دراستان از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی یک هزار و 303 شهید، 113 شهید نیروی هوایی شامل 42 شهید پایگاه نوژه، 14 شهید نیروی دریایی و هوایی غرب کشور و 20 شهید سوباشی را تقدیم انقلاب اسلامی شده است. البته در سطح کشور شهدای نیروی هوایی بالاترین آمار را در بین نیروهای مسلح دارد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه به برگزاری یادواره شهدای نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش همدان در راستای اهداف دومین کنگره ملی 8000 شهید استان همدان و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شهادت نخستین خلبان ارتش نیروی هوایی شهید «محمد نوژه» اشاره کرد و گفت: در روز (دوشنبه) 13شهریور با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد و از تمام اقشار ملت شریف جهت حضور در این یادواره دعوت می‌کنیم.

وی به جمع آوری اسناد شهدای ارتش اشاره کرد و گفت: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش کتاب‌های زیادی درخصوص شهدای ارتش تدوین و نشر داده و همزمان با یادواره، کتابی در رده سنی کودکان با نام «قصه نام من» به قلم خانم گودرزیان‌فر درباره زندگینامه «شهید نوژه» رونمایی خواهد شد‌‌.

امیر مرادبکی با بیان اینکه شکل‌گیری نخستین جهاد خودکفایی کشور در نیروی هوایی بوده است، تاکید کرد: در این زمینه باید اعلام کنیم که بسیاری از پرنده‌ها در حوزه پهپاد، ساخت نیروهای مسلح است و حتی ایران در زمینه صادرات تسلیحات نظامی توفیقات چشمگیری دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد پرویز مرادبکی با بیان اینکه شعار، هدف و ماموریت ما «ارتش فدای ملت است»، تاکید کرد: ما موظفیم تا با همکاری فراجا و سایرین در تامین امنیت مردم و کشور در همه حوزه‌ها با تلاشی وافرعمل کنیم و آنچنان که استحضار دارید ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مردمیاری در ایام کرونا و سایر بحران‌ها؛ مانند زلزله بم، غرب و سرپل ذهاب، سیل شمال و جنوب و... با تمام توان در کنار مردم، جامعه پزشکی و کادر درمان بوده و هستیم و افتخار داریم که به این وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌ و تلاش می‌کنیم که شرایط خوب و امنیت پایداری را برای مردم رقم بزنیم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به انهدام 40 درصد از استحکامات نظامی، اقتصادی و... عراق در دوره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس توسط خلبان‌های هوانیروز در پایگاه «شهید نوژه» همدان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه؛ امیر برات‌پور عزیز در پرواز با 8 فروند هواپیما حماسه‌آفرینی کرد و امیدواریم بتوانیم در حوزه دفاع مقدس و حفظ و نشر آثار آن، رشادت‌های خلبانان شجاع نیروی هوایی را از طریق رسانه به جامعه اسلامی معرفی کنیم.

وی برگزاری یادواره‌های مختلف خلبانان شهید را در شهرستان‌های تابعه؛ اسدآباد، کبودراهنگ، بهار، لالجین، فامنین، ملایر، نهاوند و..ـ را بسیار پرشور قلمداد کرد و گفت: حضور پرقدرت مردم و مسئولین در یادواره‌ها نشانگر علقه ملی به نظام و رهبری بود و با تمام توان سعی می‌کنیم تا این مراسم‌ها و یادواره‌ها با شکوه هرچه بیشتر برگزار گردد.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به لزوم ثبت افکار،عقاید، اخلاق و اوصاف انسان‌های برتر برای اسوه‌سازی آیندگان در حوزه چاپ آثار شهدای هوانیروز علاوه بر ساخت فیلم «شوق پرواز» با مضمون زندگی شهید «عباس بابایی» تصریح کرد: فیلم دیگری با نام «منصور» درخصوص زندگی «شهید ستاری» ساخته شد و در نظر داریم تا با اهتمام ویژه در مورد «شهید خلعتبری» و دیگر شهدای عزیزمان آثاری خلق شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان با مروری بر دستاوردهای جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بنا بر دستور امام راحل و شرایط سخت جنگ تحمیلی و تحریم باید از نظر فنی قطعات مورد نیاز پرنده‌ها تامین می‌شد، لذا با تلاش جهادی مهندسین نظامی و بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس، پرنده‌هایی نظیر؛ صاعقه و یاسین (آموزشی) و پهبادهای (ابابیل، مهاجر، کمان) بدون سرنشین با دقت بسیار و نقطه‌زن هوشمند طراحی، ساخت و تولید شد و نیز انواع موشک‌ها که نه‌تنها وابسته به غیر نیستیم بلکه در مقام قیاس با نمونه‌های خارجی برتر هستیم که صادر می‌شود و نمونه قابل ذکر می‌توان از حضور ناوشکن بومی ایرانی در وسعت دریاها و اقیانوس‌های جهان نام برد که برگ زرینی بر افتخارات نظام اسلامی افزوده است.

امیر پرویز مرادبکی در پاسخ به سؤال خبرنگار خورشید غرب در خصوص نحوه و حدود پشتیبانی از محور مقاومت اظهار کرد: با توجه به مأموریتی که به ارتش و نیروی هوایی واگذار شد، پشتیبانی موفقیت‌آمیزی در دستیابی به اهداف داشتیم و انشاءالله براساس دریافت مراتب دستوری و مطابق طبقه‌بندی اطلاعات در ضرورت رسانه‌ای خواهیم کرد. چون مورد سؤال، کارها و فعالیت‌های انجام شده جزء طبقه‌بندی اطلاعات است لذا پس از دستور به موقع اطلاعات را در اختیار رسانه قرار خواهیم داد.

سرهنگ علی‌اصغر شیخی؛ نماینده ارتش نیز از برگزاری یک اردوی یک‌روزه با همکاری ویژه امیر بالایی؛ واحد ادبیات ا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، با حضور اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و مطبوعات، نویسندگان و پژوهشگران جهت بازدید از پایگاه سوم شکاری همدان خبر داد و گفت: این مهم با هدف بازدید، آشنایی و اطلاع‌رسانی از«پایگاه شهید محمد نوژه»، «سایت سوباشی»، محیط عملیات، شرایط سخت حفظ امنیت و دستاوردهایی که حاصل زحمات، مسئولیت‌پذیری، شجاعت و ابداع و ابتکار هوانیروز پایگاه است،به زودی اطلاع‌رسانی و اجرا خواهد شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از پیگیری حل مشکلات ایستگاه راه‌آهن همدان تا حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سازش در 16 پرونده قصاص با تلاش های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر

افتتاح 23 هیات صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

جشن ده کیلومتری غدیر در استان همدان برگزار می گردد

جذب حداقل 1360 نفر نیروی آموزشی در سطح استان همدان

ترجمه نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی به زبانهای مختلف

شروع فعالیت‌های کانون با شعار "تابستانتو بساز"

آرامش عجیب رهبری، کودتا علیه آرامش روانی ملت را نقش بر آب کرد

تفاهمنامه ای برای توانمندسازی اعضای صندوق بازنشستگان کشوری در استان

بیانیه گام دوم راهنمای جامع حکمرانی کشور است

نهاوند به تنهایی جور وزنه برداری استان را کشید

مواظب جریان نفوذ در بانک مرکزی باشید

گیان، علیصدر دوم نشود

تضییع حقوق عامه، این بار در کشتی نونهالان همدانی!

اعزام حدود 3000 نفر از جوانان استان درقالب راهیان نور به منطقه عملیاتی بازی دراز در منطقه غرب کشور

معرفی برترین های استانی جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت"

نگاه هدایتگری مقام معظم رهبری جایگاه سپاه را مستحکم و والا کرده است

سال ها چشم انتظاری مردم برای احداث راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان

بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان

طرح تفصیلی شهر بهارابلاغ شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس

علیصدر دهیار ندارد!

بیانیه سازمان بسیح رسانه همدان به مناسبت انتخابات 11 اسفندماه 1402

پیام امام جمعه و فرماندار تویسرکان در آستانه انتخابات

پایانی بر آدم های تمام شده، با ادبیاتی تکراری

بیانیه ائتلاف احزاب و تشکل های انقلابی استان در معرفی نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای مورد نظر خود را معرفی خواهیم کرد

به بهانه 30 بهمن سالروزشهدای گروه انقلابی ابوذرنهاوند

آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه

انتخابات، گامی بلند برای زدودن پلشتی هاست

توزیع گوشت گرم وارداتی هر کیلو 260 تا 290 هزار تومان/ البته در کرج

برگزاری اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان، ویژه ایام الله دهه فجر

ادارات ارشاد استان نو نوار می شوند

شور عید انقلاب در تعطیلی مدارس

تغییر و اصلاح در گرو انتخاب آگاهانه است

انقلاب برای ما چکار کرده؟!

بالاترین نعمت، وجود محبت امیرالمومنین، علی (ع) در قلب انسان است

ناترازی 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403

برگزاری سومین گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام در همدان

15 نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس، به دور رقابت رسیدند

شرکت شهرک های صنعتی، برای رفع آلودگی هوا جدی تر وارد شود

چگونه شوگر ددی ها زیاد می شوند !؟

صدای خوش زندگی از زندان؛

حقوق تضییع شده در طرح جامع شهری همدان را به مردم برگردانید

هیچ‌کس حق فروش موقوفه شاهزاده حسین(ع) را ندارد

توزیع عادلانه و از بین بردن تبعیض‌ها از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

چگونه در سال های طولانی بیت المال تبدیل به مال البیت شده بود؟!

قیمت مرغ در همدان پایین‌تر از برخی استانها است

عدالتخواه خرمن ذرت های کپک زده را باد داد